Plaćanje odvoza otpada po količini, a ne po kvadraturi stana ili kuće u kojoj živimo - zvuči primamljivo, jer štedi novac. Neki gradovi su već uveli takav model, a neki žele do kraja ove godine.
Pročitajte i ovo
zero waste
Hrvatskom dragulju stiglo i službeno priznanje: Zauzeo drugo mjesto na svijetu u posebnoj kategoriji
ZIMSKI TURIZAM
Pripreme za Advent, Čileanka o Hrvatskoj: "Mislim da je jeftinije nego u ostatku Europe"
Koliko otpada na mjesec bude imala, toliko će gospođa Verica za njegov odvoz i platiti. Na kućnu adresu Verici je već stigla odluka zagrebačke Čistoće. Umjesto po kvadraturi kuće, odvoz će plaćati po količini otpada.
VIDEO Zagreb zatrpan glomaznim otpadom
'Ovdje piše da bi to koštalo 57 kuna i 72 lipe, a mi smo 100 i nešto plaćali', rekla nam je Verica Antunović.
Na području cijelog Zagreba projekt bi trebao zaživjeti tek krajem ove godine. A do tada unaprijed trebate procijeniti koliko vam velika kanta ili kontejner treba, pomnožite to s cijenom i brojem mjesečnih odvoza, i dobili ste svoju računicu.
Tisuće kuna mogu biti vaše - Samo trebate slijediti njihov primjer!
Ako se odlučite na spremnik od 120 litara, uz jednotjedni odvoz, to će vas stajati 57 kuna. Do sada su tu cijenu plaćali, primjerice, samo oni sa stanom manjim od 60 četvornih metara.
'To ne mora značiti da će oni koji imaju šest članova domaćinstva, da će plaćat šest puta više. Moguće je da se oni odluče na druge realnije solucije', objašnjava Robert Kahlina, tehnički direktor Čistoće.
A da bismo imali manje otpada, samim time i manje račune, dio treba reciklirati.
Usporedbe radi - model kakav želi Zagreb, Grad Osijek uspješno provodi već - 5 godina.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook