Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Gdje je zapelo?

Naručeni prije četiri godine: Mornarica već godinama čeka ophodne brodove za kontrolu granice

Ophodni brod i dalje u splitskom brodogradilištu na testiranju (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Ophodni brod i dalje u splitskom brodogradilištu na testiranju (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija +0 Ophodni brod i dalje u splitskom brodogradilištu na testiranju (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Galerija 1/1 >>
Hrvatska mornarica već godinama čeka, ali nikako da dočeka nove ophodne brodove za nadzor morske granice. Prije četiri godine, posao težak oko 400 milijuna kuna naručila je bivša SDP-ova Vlada. Sagrađen je tek jedan koji je i dalje u splitskom brodogradilištu na testiranju, dok se glavni akteri cijele priče međusobno optužuju za kašnjenja.

Umjesto u nadzoru morske granice, novi ophodni brod nalazi se u splitskom škveru na ispitivanju. ''Ipak je to prototip koji zahtijeva određeno vrijeme i pripreme, puno veće nego smo mislili", rekao je tehnički direktor brodogradilišta specijalnih objekata Edo Trevižan.

Pročitajte i ovo Ilustracija Tragedija u Mozambiku Bježali od epidemije, ukrcali se na brod koji je potonuo, poginulo više od 90 ljudi Pripreme za dolazak aviona Rafale u Hrvatsku - 3 Borbeni avioni FOTO Prvih šest aviona Rafale u Hrvatskoj za nekoliko tjedana: "Za mene je to bilo ispunjenje dječačkog sna"

Pomaknuli su i rokove isporuke: sve kasni više od 2 godine. "Kad smo ugovarali, onda projekt nije bio do kraja definiran. Imali smo neke probleme s Brodarskim institutom koji je kasnio određeni period, tako da smo uletili u jedan vakum'', objašnjava Trevižan.

I u međuvremenu, mijenjali su originalni projekt broda. "Što je mijenjano na brodu, zašto, tko je odobrio u kojem opsegu, to nas nije bilo briga. Napravili smo tu ispitivanja i to je to. Postoji dokumentacija koja može dokazati našu ili njihovu odgovornost", govori direktor Brodarskog instituta mr. sc. Igor Tripković.

Optužbe i prozivke za kašnjenja u Brodarskom institutu odbacuju. Kažu kako su se obavljala sva mjerenja. "Ni u jednom trenutku nismo dobili izvještaje na doradu i korekciju. Mi smo tada imali jako puno posla, nije bilo nikakvog štrajka, to nas osobito smeta", govori voditeljica Pomorskih tehnologija u Brodarskom institutu dr. sc. Marta Pedišić Buća.

Posao se sada, uvjeravaju u MORH-u, mjeri u mjesecima. ''Mi zasad ne odustajemo, ali konačnu presudu dat ćemo nakon što izvršimo detaljna testiranja. Onda će se donijeti odluka kojim tempom se ide u izgradnju ostala 4 broda", rekao je direktor Glavnog stožera OSRH Viceadmiral Robert Hranj.

Vojni brodovi, čiju su gradnju pratile nedaće, naručeni su još 2014. godine. Na ugovoru teškom oko 400 milijuna kuna potpis je Krstičevićeva prethodnika. "Ja bih volio da se to nastavi. Ono što čujem u kuloarima da nema dovoljno sredstava za nastavak projekta zbog drugih prioriteta koje je Ministarstvo postavilo, a čujem i da misle dronom obraniti i štititi jadranski pojas i Jadransko more", govori bivši ministar obrane Ante Kotromanović.

Naručitelji ne dovode u pitanje financije i tvrde kako nije bilo dodatnih troškova na njihov račun. Dok se čeka da zaplovi, obalna straža čuva more s osam brodova.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene