Obavijesti Video Pretražite Navigacija
BORBA S KORONOM

Vodi se bitka za očuvanje turističke sezone: "Ne govorimo o zaradi, nego o očuvanju radnih mjesta"

S dolaskom hladnijih dana i pooštravanjem epidemioloških mjera pogoršala se i turistička situacija u Hrvatskoj.

Posljedice koronavirusa već dugo osjećaju privatni linijski prijevoznici putnika.

"Privatni javnolinijski prijevoznici su u situaciji da stoje ili voze ako moraju voziti. Javljaju se problemi da ne mogu pokriti troškove, za razliku od drugih sudionika u prijevozu poput željeznica, trajekta i gradskih prijevoznika, koji imaju kakvo-takvo financiranje kroz ugovore o javnim uslugama", rekao je Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika.

Jedan od najvećih problema s kojima se prijevoznici suočavaju jest ograničen broj putnika.

"Mi u ovom trenutku ne govorimo o zaradi, nego o očuvanju radnih mjesta uz mjere kojih smo korisnici. Broj putnika je toliko mali da ne pokriva troškove prijevoznika, tako da prijevoznik cijelo vrijeme generira gubitke, odnosno stvara jamu koju će netko trebati zakrpati. Znači, trebat će te gubitke vratiti da bi se u skorijoj budućnosti mogla stvoriti dobit za vraćanje dugova koji su se stvorili", rekao je Meštrović.

Pročitajte i ovo Turisti, ilustracija - 1 GLAVNI KRITERIJ - EPIDEMIOLOŠKO STANJE Kakva nas turistička sezona očekuje? Ovi bi objekti mogli biti prilično traženi: "Ljudi će i dalje gledati da budu na neki način sigurni"

Linijski prijevoz ključni je dio uspješne turističke sezone jer nas linijski prijevoznici najviše povezuju s Europom. No nije situacija kritična samo u Hrvatskoj. S time se uočava cijela Europska unija. Zbog nepovoljne epidemiološke situacije turističkih aranžmana još uvijek nema, a neki privatni linijski prijevoznici stoje već godinu dana.

Problemi s kojima se turizam dugo bori

Problem prijevoza nije jedini s kojim se turizam suočava.

"Turizam se već povijesno suočava s tradicionalnim problemima, a to su još uvijek nekvalitetan turistički proizvod u smislu smještajne strukture koja je jako nepovoljna. Gotovo 70 posto smještaja su autokampovi. Drugi problem je da se 95 posto turizma odvija na Jadranskoj obali, a treći je da imamo sezonski turizam i trajanje sezone je prekratko", rekao je Ivan Herak, posebni savjetnik ministrice turizma i sporta.

Pročitajte i ovo Hotelijeri imaju velikih problema s gubicima - 4 Hoteli zjape prazni Ništa od zarade za blagdane? Korona ispraznila hotele, a još problema stiglo je i s novim mjerama: ''Interesa ima, ali…''

Dodao je da se u ovom trenutku vodi bitka za očuvanje sezone te da je teško reći kada će nova sezona početi i hoće li procjepljivanje stanovništva odigrati ključnu ulogu.

"Pronašlo se cjepivo, ali treba biti oprezan jer se pojavljuju novi sojevi virusa, a procijepljenost ide sporije. Realno je očekivati turističku sezonu koja će biti između lanjskih rezultata i 2019. godine. Ja je priželjkujem. Kada bi ona bila na razini od 50 posto 2019., onda bi svi bili jako zadovoljni", rekao je pomoćnik ministrice.

Informacije koje pristižu sa stranih tržišta ukazuju na to da je Hrvatska i dalje poželjna turistička destinacija, koja ima razvijenu medicinsku skrb. Osim toga, u Hrvatsku se lako može doći automobilom, što je od iznimne važnosti za turiste iz susjednih država.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene