Nesigurnost turističkih djelatnika nastavlja se iz krizne 2020. u 2021. godinu. Što mogu očekivati turističke agencije, hoteli, resorti, ali i turisti, još uvijek se ne zna. Ono što zasigurno znamo jest da će glavni kriterij biti epidemiološka situacija.
Pročitajte i ovo
Dok nekom ne smrkne...
Pandemija je neke teško pogodila, drugi sektori u ovoj krizi bilježe rast
Neki se još suočavaju s gubicima
COVID potpore: Provjerili smo kome je i koliko sredstava dosad isplaćeno za očuvanje radnih mjesta
Svoja predviđanja za nadolazeću turističku sezonu otkrio nam je i Damir Krešić, ravnatelj Instituta za turizam.
"Apsolutno sve ovisi o epidemiološkoj situaciji. Ako ona bude dobra, ako brojevi tih novozaraženih ljudi budu relativno niski, onda je to, rekao bih, relativno dobra pretpostavka i za uspješnu, relativno uspješnu turističku sezonu", kazao je Krešić.
Očekivanja su da sezona neće biti uspješna kao i 2019. godine, na što ukazuju i objavljeni podaci da je 2020. godine broj dolazaka turista u Europskoj uniji pao za čak 69 posto, a Hrvatska se uvelike fokusira na turizam u ljetnim mjesecima, dok je kontinentalni turizam u potpunosti zanemaren.
"Najčešće kad govorimo o sezoni mi mislimo na ljeto, na nekakve sunčane mjesece. Dosta se često zanemari predsezona i postsezona, a to je nešto o čemu mi već godinama govorimo, planiramo i radimo nekakve strategije, znači o nekakvoj Hrvatskoj 365", rekla je Tatjana Plašč, vlasnica turističke agencije Via-mea.
Poticaji za domaće turiste
Iz turističke agencije napominju da iako nisu zatvoreni poput ugostitelja, konkretno ne mogu ništa raditi.
"Granice su kakve jesu, Europa je u situaciji kakvoj jest. Nažalost, kupovna moć građana u RH nije dovoljno jaka da mi sami možemo držati turizam. Znači, mi ovisimo o državama iz kojih trenutačno turista nema", kaže Plašč.
Iako se ne možemo osloniti samo na domaće turiste, ipak ih možemo poticati na putovanja različitim akcijama.
"Trebamo davati popuste domaćim turistima ne bismo li ih nekako više privukli. Sasvim sam siguran da postoji potencijal unutar domaće turističke potražnje, trebamo se u 2021. godini koncentrirati na tu regionalnu turističku potražnju", istaknuo je Krešić.
"Zemlje regije nas vrlo dobro poznaju, vole dolaziti na Jadran i nema nikakvog razloga da možda nekakvim intenzivnijim marketinškim aktivnostima ne pokušamo privući veći broj turista", veli Krešić.
Iako potpore Vlade donekle jesu pomogle, ipak se na njih dugoročno ne može računati. Gubitak na području EU-a procjenjuje se na 935 milijardi dolara.
Procjene za sezonu
"U 2020. godini smo u odnosu na 2019. imali 50 posto ukupnog broja noćenja, tako da ako u 2021. budemo imali iznad 50 posto u odnosu na 2019., to možemo smatrati uspjehom, ali koliki će biti taj broj, to je sada zaista teško reći", ističe Krešić.
Prošlu turističku sezonu uvelike je obilježio pad noćenja u hotelskom smještaju i rast u privatnom. Predviđanja su da će tako biti i ove godine, što znatno smanjuje i broj noćenja.
"Tražene će i dalje biti kuće za odmor, one se već lijepo pune. Tu su i izolirani objekti, kampovi. Znači, ljudi će i dalje gledati da budu na neki način sigurni sami sa sobom", kaže Plašč.
Nesigurnost je još uvijek prisutna, no optimizam ipak postupno jača.
Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!