Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U Brodogradilištu 3. maju danas su potpisani ugovori o gradnji dva tankera za prijevoz kemikalija, nafte i naftnih prerađevina, svaki nosivosti 51.800 tona, koje će to brodogradilište graditi za brodara Uljanik plovidbu iz Pule.


Ugovore su potpisali predsjednici uprava 3. maja i Uljanik plovidbe Željko Starčević i Dragutin Pavletić, u nazočnosti potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva, rada i poduzetništva Damira Polančeca. Ugovorena cijena gradnje prvog tankera je 52,2 milijuna dolara, a drugog 54,1 milijuna dolara. Tankeri će biti dugački po 195,3 metara, širine 32, 2 metra, visine 17,8 metara, a pokretat će ih pogonski strojevi Tvornice motora i dizalica 3. maj, svaki snage 9650 kilovata.

Vezani članci Ima li Uljanik novog strateškog partnera? (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Ima li Uljanik novog strateškog partnera? Vadim Novinsky poslao predstavnike na dogovor o mogućoj suradnji Slika nije dostupna U brodogradilištu '3 maj' poginuo radnik

Gradit će se pod nadzorom klasifikacijskih kuća Det Norske Veritas i Hrvatskog registra brodova, a 10 posto gradnje sufinancirat će se iz programa potpore gradnje brodova za domaće brodare. Prema dogovoru s Europskom komisijom, do završetka privatizacije brodogradilišta mogu koristiti postojeće državne subvencije. Rok isporuke prvog tankera je svibanj 2010., a drugog kolovoz 2011. Polančec je istaknuo da se sada, s obzirom na krizu, rijetko gdje u svijetu može zabilježiti potpisivanje ugovora o gradnji brodova te da će uskoro u 3. maju biti potpisani i ugovori o gradnji dva broda za zadarsku Tankersku plovidbu.

Na upit o imenovanju novog Nadzornog odbora, Polančec je odgovorio da je dio bivšeg sastava NO sudjelovao u pripremi ugovora, ali da su smatrali da se stanje stabiliziralo, pa su podnijeli ostavke. Njihove ostavke su prihvaćene, ali još traju konzultacije o novom sastavu NO, koje bi trebale završiti potkraj sljedećeg tjedna. Govoreći o pregovorima s EK, Polančec je rekao da bi posljednji sastanak pripremne faze trebao biti održan 23. veljače te da bi potom trebali biti raspisani natječaji za privatizaciju. U pregovorima je ostalo još jedno političko pitanje, koje se prije dogovora neće iznositi u javnost, kazao je Polančec naglasivši da je uvjeren da će natječaji biti objavljeni do 15. ožujka te da bi privatizacija trebala biti završena do rujna ove godine.

Polančec je naveo da je zanimanje za kupnju brodogradilišta iskazao poduzetnik Danko Končar te da je predstavio model privatizacije, po kojemu bi se osnovao domaći konzorcij u kojemu bi bili i domaći brodari, dobavljači i banke. Članovi konzorcija mogli bi u njemu naći svoje interese i bez ulaganja značajnijeg novca, ali bi mogli uložiti stručna znanja. Potpredsjednik Vlade je još rekao da bi privatizacija trebala omogućiti novi razvojni ciklus i prikupljanje kapitala za neophodnu tehnološku obnovu i nastavak proizvodnje. 

Istaknuo je da sadašnje subvencije nisu prihvatljive EU te da su obveze svih državnih brodogradilišta sada veće od 8,2 milijarde kuna, a da su od toga na naplatu stigle oko 4 milijarde kuna. Na novinarski upit Starčević je kazao da je 3. maj u prošloj godini, u kojoj je isporučeno 5 brodova, imao oko 250 milijuna kuna gubitka, a da financijski plan za ovu godinu nije završen. Prošle je godine 3. maj dobio oko 82 milijuna kuna državnih subvencija, a ove godine očekuje oko 80 milijuna kuna, rekao je.