Smiješak na licima zaposlenika, kupci koji istražuju police, parkiralište puno automobila. Nakon što su centri u Bjelovaru i Zagrebu proglasili stečaj, stvari su krenule na bolje. Ipak, to se nije dogodilo preko noći. Stečajni upravitelj, Darko Šket, morao je uložiti mnogo truda da radnicima vrati motivaciju a dobavljačima, koji su ujedno i vjerovnici, povjerenje u Pevec. 'Dobavljači su izuzetno dobro reagirali jer su smatrali da jedino nastavkom poslovanja se može očekivati da će svoja potraživanja uspjet naplatiti na taj način a ne kroz prodaju imovine, kao što je to slučaj u nekim drugim stečajnim postupcima', kaže Šket.
To potvrđuju i brojke. Trgovački centri u Bjelovaru i Zagrebu vode se kao jedan u nizu stečajnih postupaka unutar Pevec Grupe. Vrijednost njihove imovine manja je od potraživanja vjerovnika. Stoga je nastavak poslovanja bio jedini način da tvrtka stane na noge i vrati dug. Povjerenje vjerovnika za nastavak suradnje u tome će igrati ključnu ulogu, ali i promjena ponude. Tako će Pevec zadržati samo osnovni asortiman, po kojem je bio prepoznatljiv u svojim najboljim danima. 'Dakle, to je prije svega vrt, domaćinstvo, alati, bijela, smeđa tehnika, unutarnje opremanje. Bez prehrane, bez tekstila, bez namještaja...tu je posebna priča oko tog namještaja, gdje upravo ovih dana intenziviramo razgovore sa hrvatskim proizvođačima namještaja, koji su izrazili želju da kroz Croshop takozvani, da svoje proizvode izlože u Pevec centrima', dodaje on.
Jedna od ključnih pogreški bivšeg vlasnika bila je, nedostatak stručnog kadra. Godišnji promet težak tri milijarde kuna te više od tri tisuće zaposlenika dugo su bili bez zdravog nadzora no, sada se i to promijenilo. 'Greške su se mogle trpjeti odnosno, sustav je mogao trpjeti u situaciji konjunkture znači prije nekoliko godina kada su prihodi rasli', smatra Dejan Fičko, komercijalni direktor Peveca. Iako će malo tko prihvatiti posao unutar tvrtke koja je proglasila stečaj, Fičko upravo u tome vidi izazov. Kao komercijalni direktor procjenjuje da Pevec ima budućnost i nakon podmirenja dugova i to, zahvaljujući snazi brenda. 'Jedna od najvećih komparativnih prednosti tvrtke Pevec je upravo taj brend, koji je bio na ispravan način pozicioniran na hrvatskom tržištu i to je resurs koji se ne vodi nigdje kao imovina i koji se sada, u ovim trenutcima, mora iskoristiti', naglašava Fičko.
Uz brend, Pevec se može pohvaliti vjernošću kupaca. Neki od njih zamjenu za ovaj našli su u drugim trgovačkim centrima. Komercijalni direktor vjeruje da je riječ o privremenom uspjehu konkurencije. Pa ipak, uza sve ove mjere, nova uprava radi i na konkretnom stečajnom planu, čije se javno predlaganje očekuje sredinom svibnja. 'Smatram da bi se time u ukupnosti ovaj stečajni postupak završio na način da društvo prije svega zadrži svoju poslovnu aktivnost i da vjerovnici, koji su i dobavljači, postanu vlasnici tog novog društva', zaključuje Šket. Kao posljednju mjeru za prikupljanje novca Šket najavljuje i prodaju zemljišta u Skopju te iznajmljivanje poslovnih prostora u trgovačkim centrima. Nada se i da će banke, koje trenutno suzdržano promatraju razvoj situacije, pristati na reprogramiranje kredita. Što o svemu misli bivši vlasnik, nismo uspjeli doznati jer je promijenio sve telefonske brojeve. Ipak, pretpostavljamo da mu je drago što brend, koji je osmislio, unatoč svemu, čeka svijetla budućnost.
Emisiju Novac gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu na Novoj TV.