Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Varaju li nas trgovci?

'Hrvatska sniženja su najskuplja'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Blagdansko sniženje ove nas je godine dočekalo ranije nego inače, ne bez razloga. Loša vremena, pad kupovne moći i prodaje natjerali su trgovce da kupce privuku, kako god znaju.

Jedan pogled na ove primamljive ponude daje naslutiti kako će oni, koji ovih dana imaju novca za šopingiranje, profitirati. No, veselje blagdanskih rasprodaja većini je ipak prisjelo. No, čak i oni, koji imaju mogućnost kupovati na rasprodajama, tvrde kako su im pokušali prodati mačka u vreći. 'Zapravo lažu jer stave sniženje odjeće ne znam koliko, a zapravo je samo dio odjeće na sniženju, stave krivu reklamu i onda kasnije. Ovo uopće nije na sniženju. Ne ne, oni stave da je sniženje i onda vi uđete unutra i onda ništa ne bude na sniženju nego samo neka jadna roba od lani', objasnile su nam dvije djevojke.

Pročitajte i ovo Ilustracija Imate li sve za roštilj? Pogledajte kako trgovine i šoping-centri rade na Praznik rada Ilustracija 28. travnja Provjerite koje trgovine i trgovački centri rade ove nedjelje

'Sigurno da mogu imati povjerenje u sezonska sniženja i cijene naših trgovaca, jer u ova osjetljiva vremena trgovci su ranije krenuli s akcijama, uložili su maksimum napora da potaknu potrošnju', rečeno nam je iz Hrvatske gospodarske komore. U Gospodarskoj komori ističu kako je Hrvatska zatvorila poglavlje o zaštiti potrošača, a istoimeni zakon, kao i ostali zakonski propisi iz tog poglavlja, usklađeni su s europskom pravnom stečevinom. Ipak, zaštita potrošača je jedno, a realne cijene, nešto sasvim drugo. To najbolje zna Polona, koja je iz Maribora a trenutno živi i radi u Zagrebu. Iako joj se sviđa ponuda zagrebačkih trgovina, ipak ne kupuje ovdje.

66 posto građana ne vjeruje u akcije popusta

Odmah iza Austrije svrstava Sloveniju, no za hrvatska sniženja kaže, da su najskuplja. Iako u Komori ističu da povećanje PDV-a nije utjecalo na cijene proizvoda te da su trgovci više nego ikad spremni spuštati cijenu, naša se sniženja ipak drastično razlikuju od ostalih. 'Sistem u Austriji je takav da, kad oni bace rasprodaje, oni to naprave u jedan dan, u jednom ogromnom šoping centru i svi dućani u jedan dan naprave rasprodaje, koje idu čak do osamdeset posto. A Slovenija i Hrvatska recimo, bace samo određeni dućani rasprodaje, i to negdje do 60-70 posto i onda bi trebao ići u više različitih šoping centara da nabaviš robu jeftinije', objasnila je Polona.

Za mnoge Hrvate šoping u Austriji ili Italiji odavno je prošlost: kupci uglavnom šopingiraju unutar granica. Ipak, nedavno provedeno istraživanje na nivou države, pokazalo je da čak 66 posto građana ne vjeruje u informacije istaknute na akciji. Zakon o zaštiti potrošača nalaže da proizvod na akciji mora biti jasno, vidljivo i čitljivo označen cijenom prije i nakon sniženja, te tijekom rasprodaje. No, jednako tako, zakon ističe, ako je postotak sniženja cijena objavljen u rasponu, najveći postotak sniženja mora se odnositi na barem jednu petinu svih proizvoda na rasprodaji.

55 posto potrošača ne vjeruje niti kvaliteti proizvoda

'Zasigurno se trgovci drže i tih zakonskih odrednica i ne žele izgubiti povjerenje kupca. U ovom momentu jednaka je zaštita potrošača u Hrvatskoj kao i u bilo kojoj članici Europske unije', pojašnjavaju u HGK. Ipak, istraživanje koje je proveo Hendal pokazuje da 55 posto potrošača ne vjeruje ni kvaliteti proizvoda koji su ponuđeni na rasprodaji. Vjerojatno zato jer kod nas još uvijek vlada mišljenje da je kvalitetno samo ono što je skupo. Za to vrijeme, inozemne metropole grade sasvim drugu reputaciju.

'Moja preporuka za sniženja i dobar božićni šoping je London. Pa, tamo se može u jedan dan u jednoj ulici nabaviti jako uredu robu, jako moderno, po stvarno visokim rasprodajama i pristupnim cijenama', zaključuje Polona. Iako je Hrvatska još uvijek među skupljim državama, spomenuto istraživanje pokazuje da čak 42 posto građana prati kretanja prodajnih akcija i kupuju prema njima, a 38 posto njih od sada na akcijama kupuju više nego što su to činili prethodnih godina. Ako trend potraje, možda možemo očekivati da i hrvatska kultura rasprodaje počne pratiti svjetske trendove.

Emisiju Novac gledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene