Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Bolja Hrvatska otkrila nasljednika Tesle

Mate izumio najbrži sportski automobil na struju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Jeste li znali da Hrvatska ima najbrži sportski automobil na struju? Mate Rimac, ponosni vlasnik, zamislio ga je, izradio dijelove i pretvorio u jedinstveni električni automobil.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Struja je budućnost Volvo - Hibridizacija ponude i električni model do 2019. Slika nije dostupna Povratak rotacijskog motora Mazda najavila sportski koncept za Tokio

'Bolja Hrvatska' donosi priču o 23-godišnjem apsolventu VERN-a, koji je usprkos studiju ekonomije, postao pravi automobilski znalac. Odmah je zavolio automobile. Promatrao ih je i proučavao. Gnjavio tatu s tisuću zašto i tisuću zato. No prvo sastavljanje, rastavljanje, zamazivanje uljem počelo je sa skuterom.

'Tad sam već počeo šarafiti po njemu, ugrađivati muziku unutra kad se vozim po gradu, a onda je lagano došla vozačka sa 18, i prešlo je sve na aute', ispričao je Mate Rimac. Dok nije sve bilo na autima, bilo je na drugim inovacijama.

'Imao sam dva patenta, rukavicu koja zamjenjuje tipkovnicu i miš. Imao sam još jednu ideju, to je aktivni retrovizor za vozila koji smanjuje mrtvi kut', ispričao je Mate. Vidjevši da ima inovatorsku žicu, posvetio se samo automobilima. Najnoviji izum najbrži je sportski auto na struju.

Može juriti i do 300 km/h

'On se najnormalnije vozi, samo nema brzina, nije automatik. Elektromotor je toliko jak da on može s istom brzinom voziti 10 na sat, ali i 300, u našem slučaju', pojasnio je Mate način na koji radi njegov izum. S jednim punjenjem baterija, prevali i sto kilometara. Ne reagira na pad temperature, bešuman je bilo +30 ili -10.

'Na utrkama štoperice ne laže, zna se koje vrijeme mi odvozimo. To ide daleko brže nego bilo koji električni auto danas i ja to hoću dokazati službeno da postavimo Guinnessov rekord', dodao je. Guinnssov rekord bio bi točka na i, ali najprije do savršenstva želi dovesti električni automobil. Ako projekt uspije, 2012. kreće proizvodnja hrvatskih vozila na struju.

'Cilj je ostati u RH'

Mi stalno radimo razvoj novih komponenti, svaki put kad nešto radimo, gledamo da to bude lakše, da ima manje mase, ali da ima više snage, više energije. Cilj je da ostanemo u Hrvatskoj i ostat ćemo u Hrvatskoj. Sad se selimo u jednu veliku tvornicu u kojoj ćemo i dalje proizvoditi te naše automobile i raditi razvoj'. rekao je Mate.

Nije završio nikakvu tehničku školu, ostaje mu nekoliko ispita na ekonomiji; a o motorima i baterijama zna sve, kao nekada Tesla.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene