Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Utrke ubrzanja

Tko je brži: stari Golf GTI ili novi Golf TDI?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pogledajte kratki video prilog utrke ubrzanja između automobila iz '91. i automobila iste modelske linije iz 2013. godine.

Ekipa iz Auto Expressa napravila je vrlo zanimljivu usporedbu utrke ubrzanja između starog i novog automobila istog proizvođača. Zvijezde ove zanimljive utrke su VW Golf GTI MkII iz 1991. godine i VW Golf 2.0 TDI sedme generacije iz 2013.

Postavlja se pitanje: Koliko su nekadašnji sportski automobili brzi u odnosu na današnje dizelske modele čije je glavno obilježje učinkovita potrošnja? To je pitanje koje očigledno zanima mnoge pa je ekipa iz Auto Expressa na utrci ubrzanja na 400 m napravila usporedbu između starih performansnih modela i današnjih modela istog proizvođača čija glavna karakteristika nisu sportske performanse već učikovita potrošnja.

VW Golf GTI model druge generacije pogoni 1.8-litreni atmosferski benzinski motor koji dostavlja 119 KS i 159 Nm dok novi Golf 2.0 TDI pogoni 2.0-litreni turbo dizelski motor sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta.

Kada bismo gledali isključivo sirove brojke, rezultat ove utrke trebao bi biti očigledan. Međutim, ako uzmemo u obzir jedan vrlo važan čimbenik kao što je masa automobila, onda stvari mogu biti i drugačije.

Što nam brojke govore?


VW GOLF GTI Mk2:
- 1.8-litreni N/A motor
- 119 KS i 159 Nm
- masa 960 kg
- ubrzanje do 100 km/h 8,7 sekundi
- max brzina 190 km/h


VW GOLF TDI Mk7:
- 2.0-litreni turbo motor
- 150 KS i 320 Nm
- masa 1.354 kg
- ubrzanje do 100 km/h 8,6 sekundi
- max brzina 216 km/h


Zanima vas kako su stvarno prošli? Pogledajte video isječak i saznajte.
 

 

Odmah dodajemo još jednu usporedbu koju je isto napravila ekipa Auto Expressa. Ovog puta glavnu ulogu su imali stari BMW M3 E30 iz 1989. godine i novi BMW 320d (F30) iz 2013. godine. BMW M3 E30 vjerojatno je najlegendardniji i najčešće spominjani BMW-ov model u novijoj povijesti bavarskog proizvođača prvenstveno radi svog savršenog držanja ali i bezvremenskog dizajna.

Važno je napomenuti da BMW M3 E30 dolazi kao Evolution verzija na ovaj test koja ima 212 KS i 250 Nm okretnog momenta dok novi BMW 320d ima 184 KS i 380 Nm okretnog momenta. Da li je stari M3 još uvijek dovoljno brz da prestigne današnji serijski BMW 3 model s dizelskim motorom?

Što nam u ovom slučaju brojke govore?


BMW M3 E30 Evolution:
- 2.3-litreni N/A motor
- 212 KS i 250 Nm
- masa 1.200 kg
- ubrzanje do 100 km/h 6,7 sekundi
- max brzina 241 km/h


BMW 320d (F30):
- 2.0-litreni turbo motor
- 184 KS i 380 Nm
- masa 1.495 kg
- ubrzanje do 100 km/h 7,5 sekundi
- max brzina 235 km/h

Pogledajte video isječak i saznajte je li BMW M3 E30 iz 1989. uspio pobijediti BMW 320d (F30) iz 2013.

 

 

Drago nam je da se netko dosjetio provesti ovakvo malo istraživanje. Iako nema smisla birati strane ili odabirati favorite obzirom da se radi o dvjema potpuno različitim strujama i tipovima automobila, zanimljivo je vidjeti koliko je napredovala tehnologija pogonskih agregata.

Za kraj, u anketi vas pitamo: Jesu li vam draži stari ili novi automobili?

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Jesu li vam draži stari ili novi automobili?

  • Stari modeli
  • Novi modeli

Ukupno glasova:

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene