Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Kada je prije dvije godine Ford izbacio S-MAX na tržište, mnogi su se pitali iz koje je galaksije ovaj stigao.


Automobil nikako nije spadao u uobičajene kalupe obiteljskih monovolumena, pa su mnogi sumnjali u njegov uspjeh. Ipak, kad se prašina malo slegla, ispostavilo se da se publici sviđa, a i struka je na kraju izrazila pozitivno mišljenje o još jednoj varijaciji na temu 'kinetičkog' dizajna. Bočnu, jednostavnu liniju, razbijaju škrge na blatobranima prednjih kotača. To bi možda više odgovaralo nekom ST modelu, iako ni S-MAX-u ne stoje loše. Prednji je kraj nepogrešivo fordovski, i sličnost s ostalim modelima iz game je, očito, namjerna. Takav je pristup vidljiv i kod stražnjih svjetlosnih sklopova, koji su vrlo slični onima na Mondeu. Unutrašnjost je možda i dojmljivija od vanjštine. Takvoj ocjeni doprinosi i top paket opremljenosti Titanium, kao i poprilična količina stavki s liste dodatne opreme. Kvaliteta je primjetna i u samoj izradi i u izboru korištenih materijala. Putnici na stražnjoj klupi uživaju u kino ugođaju, zahvaljujući ugrađenom video sustavu, što je idealno za duža putovanja.

Naš test položio s odličnim

Vezani članci Brett Kavanaugh (Foto: AFP) Dramatičan dan u Americi: "Zaklinjem se danas, ja sam nedužan po ovoj optužbi" Brett Kavanaugh (Foto: AFP) Kandidat za američki Vrhovni sud suočava se s optužbama za seksualno napastovanje

Iako je cjelokupan dizajn jedan od razloga zašto je S-MAX bio automobil godine 2007., bez fleksibilnosti i praktičnosti svojstvene za ovakve automobile, put do tog naslova bio bi težak. Pojedinačna modularna sjedala u drugom redu zaslužna su za razne kombinacije prijevoza putnika i prtljage, pa i na tom polju S-MAX zadovoljava kriterije. 2.2 litarski turbodizel u nosu S-MAX-a omogućuje performanse koje daleko nadilaze potrebe vlasnika obiteljskih monovolumena. Osim možda onih koji su dobivši prinovu morali mijenjati kompaktnu jurilicu za automobil primjereniji obitelji. Sa 175 konja i 400 Nm okretnog momenta, S-MAX-u ni jurcanje nije strano dok se, pritom, dobro podešen ovjes lako nosi s povećanom masom. S obzirom na tu masu, potrošnja od prosječno 8 litara može se smatrati umjerenom. Dizajn kojim iskače iz mase, kvaliteta izrade, vozne osobine - sve su to pozitivne stavke koje cijena od 280.000 kuna samo upotpunjava. Stoga i ne čudi da je S-MAX naš test položio s odličnim.

Emisiju Automotiv gledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.