Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Aktualnu E klasu još uvijek zovemo novom, što i nije daleko od istine, s obzirom da je u proizvodnji tek godinu dana.


Vanjštinom je E klasa ostala bliska klasici. Previše eksperimentiranja kod dizajna jedne takve limuzine nije preporučljivo, pa su se i u Mercedesu držali provjerenog recepta. Poneki detalj odudara od klasičnih rješenja, kao što su romboidna dvostruka prednja svjetla, ali veći dio automobila odiše jednostavnom elegancijom, tipičnom za Mercedesove modele. Stražnji su svjetlosni sklopovi vrlo jednostavni, kao da su dizajneri svu sklonost eksperimentima ispucali naprijed, pa su ovdje odlučili igrati na sigurno.

Vezani članci Ivana Petrović Summit EU-a o proračunu završio debaklom: "Sve kreće ispočetka" Slika nije dostupna VIDEO: Najjača E-klasa svih vremena

Dašak vizualne agresivnosti, inače smirenoj pojavi, daje AMG sport paket na testnom automobilu. Prednji je odbojnik drugačiji od standardnog, s dvostrukim maglenkama, a drugačiji su i pragovi te stražnji odbojnik. Sve to upotpunjuju i AMG naplatci poznatog dizajna. Unutrašnjost je na neki način poput vanjštine. Sklona elegantnim, nekompliciranim rješenjima. Gotovo savršena vozačka pozicija, i okruženje u kojem se ugodno osjećate. Kvaliteta materijala je neupitna, a sportski ugođaj je prisutan zahvaljujući aluminijskim umetcima te koži na sjedalima i upravljaču.

Prostora za pet odraslih putnika ima dovoljno, a i prtljažnik je izdašnih dimenzija. Korisni obujam iznosi 540 litara.Iako se po vanjskom izgledu ne bi reklo, naš testni automobil pokreće najslabiji motor u ponudi E klase. Turbodizel s magnetnim ventilima, umjesto uobičajenih piezo brizgaljki, razvija 136 konja, ali i impresivnih 360 Nm okretnog momenta. Preko 1700 kilograma mase treba pokrenuti, pa je svaki Nm dobro došao. Netipično za E-klasu, manualni mjenjač sa šest stupnjeva koji svoju zadaću ovdje obavlja bez zamjerki.

Cijena prelazi 400. 000 kuna

Standardno ubrzanje do sto kilometara na sat traje 10.7 sekundi, dok je krajnja brzina 215 km/h. Motor je izuzetno štedljiv, i usprkos veličini automobila, troši samo 6.8 litara na sto kilometara. Uistinu impresivan rezultat za jednu veliku limuzinu, a analogno tome slijedi i pohvala za malu emisiju štetnih plinova na našem Eko testu. Ovjes je izuzetno pogođen, i donosi odličan kompromis između udobnosti i agilnosti, dok je upravljač pravi limuzinski. Reakcije na pokrete upravljačem su dosta usporene, pa nije pogodan brzim promjenama pravca, što je za automobil takvih dimenzija razumljivo.

AMG sport paket i Parktronic senzori za parkiranje, razlog su zašto cijena testne E klase prelazi 400.000 kuna. Bez tih dodataka ova se Mercedesova limuzina može dobiti za 349.000 kuna, pristojna cijena za ono što dobivate zauzvrat. Trenutno su i uvjeti kupnje na leasing vrlo povoljni, što će sigurno obradovati potencijalne vlasnike. Voziti bilo koji Mercedes je na neki način privilegija, i većina onih koji se jednom odluče za trokraku zvijezdu, ostaju joj vjerni. Vozeći ovu E klasu počeli smo shvaćati i zašto.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem trminu programa Nove TV.