Prema komentarima i reakcijama očito postaje zbunjujuće pratiti nove modele crossovera koji stižu na naše tržište. Pogotovo kada su istog proizvođača i koriste iste dizajnerske elemente.


Zadnjih godina probuđeni Peugeot ubrzanim ritmom predstavlja nove SUV modele. U Hrvatskoj je moguće kupiti mali 2008, europski automobil godine 3008 koji smo testirali te od nedavno i model oznake 5008.
Posljednju dvojicu na prvu je teško razaznati stoga evo par detalja koji će nam svima u tome pomoći.

Izvana su isti! Gdje naći dizajnersku razliku?
Vanjski dizajn privlači pažnju prolaznika prije svega oštrim, modernim dizajnerskim linijama. Sprijeda jedina razlika su jedva primjetne dimenzije karoserijskih dijelova, zato je pogled prema kraju vozila razotkrivajući. Model 3008 ima blagu valovitu liniju vrata i blatobrana iza stražnjeg prozora. Takva linija na 5008 ne postoji već je ravna i po nekima daje manje dinamičan izgled. Tu je odmah vidljiv i veći bočni prozor prtljažnog prostora. S time dolazi i okomitiji završetak krova nego na 3008-ci.

PEUGEOT 3008 i 5008


OK, dimenzijama su različiti. Imaju li te brojke praktičnu vrijednost?
Peugeot 3008 u dužinu ima 444,7 cm dok je 5008 model dugačak 464,1 cm. Baš kao i u drugim aspektima života i ovdje 20 cm čini razliku. S time je narastao i međuosovinski razmak za 16,5 cm što bi se moglo osjetiti na udobnosti ali prije svega je vidljivo u ponudi prostora unutar automobila.
U Peugeotu 5008 imate opciju stražnjeg trećeg reda sjedala a time i veći prtljažnik. Razlika u prostoru za prtljagu nije zanemariva. U 3008 tvornički podatak je 591 litra zapremine dok je kod 5008 to impresivnih 952 litre. Ovi podaci uključuju rezervnu gumu u podnici prtljažnika. Rušenjem stražnjih sjedala dobiva se 2042 litre u većem odnosno 1670 litara u manjem 3008 modelu.
Putnici na stražnjim, zasebno pomičnim, sjedalima dobivaju i dodatnih 10 centimetara prostora u širinu i prostoru za noge.

Jesu li i brojke u cjeniku toliko slične?
Ponuda benzinskih i dizelskih motora je prema očekivanju ista. Zapremine i snaga motora su identične no performanse za veći i teži 5008 nisu konkurentne manjem bratu. Već na prvi pogled je vidljivo kako je 5008 u prosjeku 10 tisuća kuna skuplji. Početna cijena za 3008 je 179.804 kn dok 5008 starta sa 190.828 kn. Igranje s dodatnom opremom te mudrim pregovaračkim tehnikama ta razlika se može i smanjiti što veći 5008 stavlja u prvi plan. Ako trebate tako veliki automobil, naravno.