Uz pomoć sustava koji mogu prepoznati i ocijeniti je li je vozač umoran ili nepažljiv, automobili budućnosti postat će još sigurniji. Dio tog sustava jest i tehnologija koja otkriva sklopljene oči vozača te detektira što vozač zapravo gleda osim same ceste.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
„Ova će tehnologija omogućiti vozačima da se više pouzdaju u svoj automobil jer će biti smireni spoznajom kako im vozilo može pomoći u slučaju nužde,“ pojašnjava Per Landorfs, inženjer Volvo Cars kompanije i vođa projekta usmjerenog na sustave podrške vozaču.
Smještajem senzora na ploču s instrumentima, a koji nadzire smjer u kojem vozač skreće pogled, način na koji otvara oči, kao i samu pozicija i kut držanja glave, moguće je razviti precizne sigurnosne sustave koji detektiraju stanje vozača te prema njemu usklađuju rad sustava unutar automobila.
To znači da će automobil omogućiti siguran nastavak vožnje bez napuštanja vozne trake ili nekontroliranog približavanja drugom vozilu u slučaju smanjene pažnje, a tu je i mogućnost buđenja usnulog vozača.
„S obzirom na to da je automobil sposoban otkriti vozačevu nepažnju, sigunosni sustavi mogu se učinkovitije adaptirati. Primjerice, sustavi podrške vozaču mogu biti aktivirani kasnije, ukoliko je vozač fokusiran, ali i ranije ako je pažnja vozača usmjerena na nešto drugo,“ objašnjava Per Landfors.
Pogledajte kako kamion od 40 tona sam koči!
Neki od postojećih sustava koji se mogu uključiti u ovaj projekt su Lane Keeping Aid (pomoć pri držanju smjera kretanja), Collision warning with full auto brake (upozorenje na sudar s opcijom automatskog kočenja), te Adaptive Cruise Control with Queue Assist (prilagodljivi tempomat sa sustavom pomoći prilikom vožnje u koloni).
Tehnologija prepoznavanja vozača temelji se na senzoru integriranom u ploču s instrumentima ispred vozača. Male LED diode osvjetljavaju vozača infracrvenim svjetlom kojeg nadgleda senzor. Infracrveno svjetlo je potpuno nevidljivo za ljudsko oko, odnosno ne ometa vozača.
Senzori vozača otvaraju brojne druge mogućnosti. Nadgledanjem pokreta očiju, automobil je u mogućnosti podesiti razinu unutrašnjeg i vanjskog osvjetljenja, kako bi se osvijetlilo ono što vozač zapravo gleda. Automobil je također u mogućnosti podesiti sjedala.
„Sve je ovo moguće zahvaljujući senzorima koji mjere različite točke na licu kako bi se vozač identificirao. Važno je k tome zapamtiti da automobil ne pohranjuje fotografije lica niti vrši bilo kakvu kontrolu vozača,“ objašnjava Per Landorf.
Tehnologija je već ugrađena u testna vozila. Volvo trenutno provodi istraživački projekt s partnerima kao što su Chalmers University of Technology i Volvo AB, kako bi se vremenom otkrile učinkovite metode detekcije umora i nepažnje.
Analiza stanja vozača, poznata i kao Driver State Estimation, u kojem senzori vozača igraju važnu ulogu, područje je koje može biti od presudnog značaja za autonomna vozila budućnosti. Automobil će morati biti u mogućnosti samostalno odrediti je li vozač sposoban za preuzimanje kontrole nad vozilom kada uvjeti za autonomnu vožnju više nisu prisutni. Senzor vozača ovdje će biti od velike pomoći.
Ova je tehnologija još jedna u nizu inicijativa koje Volvo približavaju cilju da do 2020. godine prozvede vozila u kojima nitko ne bi trebao smrtno stradati ili biti teško ozlijeđen.
Za kraj, pogledajte neke od trenutno postojećih tehnologija koje nam nudi Volvo.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.