Stiže nam, vjerojatno najljepši karavan trenutno na tržištu – Audi RS4 koji će kao i uvijek karakterizirati potentne performanse i visok stupanj svakodnevne upotrebe. Njegov 4.2-litreni V8 motor garantira ukupno 450 KS a sav taj potencijal prenosi se preko 7-stupanjskog S Tronic automatskog mjenjača na sva četiri kotača putem proizvođačeva quattro stalnog pogona na sve kotače.
Pročitajte i ovo
Napokon otkriven novi Audi TT
O.CT Tuning
Obiteljski karavan sa 680 KS i maksimalnom brzinom od 320 km/h
Audi RS4 Avant tako koristi isti atmosferski V8 motor s visokim brojem okretaja kao i RS5 Coupe. Ova moćna jedinica obujma 4.163 cc dostavlja 450 KS dostupnih u gornjem rasponu okretaja, točnije 8.250 o/min. Maksimalan okretni moment od 430 Nm dostupan je u rasponu od 4.000 do 6.000 o/min. Dinamična V8 jedinica s crveno obojanim pokrovima glava cilindara tako do stotke ubrzava za 4.7 sekundi dok se brzinomjer zaustavlja na 250 km/h.
Ovaj ručno rađeni 4.2 FSI motor koji se proizvodi u Audijevoj tvornici u Mađarskoj osim impresivne snage nudi i respektabilno učinkovitu potrošnju za tu klasu automobila koja se kreće ispod 11 l/100km.
Svojim učinkovitim radom i dugačkom zadnjom brzinom, standardni 7-stupanjski S Tronic također doprinosi i spomenutoj dobroj potrošnji. Vozači mogu pustiti automatiku s dvije spojke da sam munjevito mijenja brzine ili mogu sami mijenjati brzine putem poluga na upravljaču ili ručice mjenjača. Za eksplozivan start vozači na raspolaganju imaju i Launch Control koji upravlja aktiviranjem spojke u točno određenom trenutku za optimalan start i minimalno proklizavanje kotača.
Poput svakog RS modela iz Audija, i novi RS4 Avant dolazi standardno opremljen s quattro pogonom na sva četiri kotača. Samo srce ovog sustav jest krunasti središnji diferencijal a ova ultra-laka komponenta kompaktnih dimenzija može mijenjati omjer raspodjele snage između prednjih i stražnjih kotača u sekundi, a isto se odvija neprimjetno i u širokom rasponu, i do 70 posto u korist prednje osovine te 85 posto u korist stražnje osovine. Tvorničko podešenje od 40:60 u korist stražnjih kotača omogućava više sportske vozne karakteristike.
Spomenuti središnji diferencijal s automatskom blokadom radi u kombinaciji sa sustavom za raspodjelu okretnog momenta, tzv. torque vectoring, također na sva četiri kotača. Ako je opterećenje na unutarnjem kotaču premalo prilikom dinamičnije vožnje, ovaj sustav za raspodjelu okretnog momenta lagano aktivira kočenje prije nego što dođe do neželjenog proklizavanja. Audi također nudi i sportski diferencijal koji u dvije faze aktivno vrši raspodjelu snage između stražnjih kotača, a isti se nalazi na popisu dodatne opreme.
Što se tiče vanjskog izgleda automobila, on je očekivano i u duhu RS linije, sportski orijentiran. Šesterokutna prednja rešetka leži u okviru s mat aluminijskim izgledom, a saćasti otvori izvedeni su u sjajno tamno sivoj boji. Prednja rešetka također udomljuje i oznaku RS4. Zlokoban pogled novog visoko-performansnog karavana pogotovo će biti impozantan po noći svojim moderno oblikovanim prednjim svjetlosnim sklopovima. LED dnevna svjetla okružuju Xenon plus jedinice poput kopče unutar klinasto oblikovanih kućišta.
Gledajući s boka, isklesani bočni pragovi i široki lukovi kotača ono su što prvo upada u oči. Kućišta bočnih retrovizora izvedena su u mat aluminij boji pri čemu se na istima nalaze i indikatori za promjenu smjera, a diskretan krovni spojler brine za dostatnu količinu potisne sile.
Jednako izražajni branici i dvije ovalne ispušne cijevi dominiraju izgledom stražnjeg kraja koji također udomljuje i difuzor. Audi kupcima nudi i sportski ispušni sustav s bogatim i dubokim zvukom i crnim ispušnim cijevima. Stražnji LED svjetlosni sklopovi ukrašeni su elegantnim trakama svjetla koja dodatno definiraju izgled novog RS4 Avanta.
Audi RS4 Avant je nešto veći od standardnog A4 Avanta, točnije 20mm je duži i 24mm širi ali zato i 20mm niži. U ponudi je osam boja karoserije a ono što se ne primjećuje na fotografijama su otvori za zrak integrirani u podvozje za hlađenje 7-stupanjskog automatika i prednjih kočnica.
Unutrašnjost RS4 Avant modela u potpunosti je izvedena u crnoj boji osim ruba krovišta koje je moguće opcionalno naručiti u Moon Silver boji. Kromirane površine dodatno naglašavaju prekidače i gumbe na središnjem grebenu. U standardnoj ponudi dolaze umetci od karbona dok su brušeni mat aluminij, Aluminium Race, sjajno crni ili lagani nehrđajući čelik na popisu dodatne opreme.
U standardnu opremu također ulaze i grijana sportska sjedala koja se podešavaju pritiskom gumba a ista su presvučena u kombinaciju crne kože i Alcantare. Vrlo mekana Nappa koža u crnoj ili Moon Silver srebrnoj boji naglašena sa Stone Gray rubovima dostupna su uz određenu nadoplatu. Među ostalim elementima na popisu dodatne opreme su i sportska, tzv. školjkasta sjedala ili luksuzna sjedala s ugrađenom ventilacijom kojom se upravlja preko klima uređaja. Kožni višefunkcionalni sportski upravljač u RS izvedbi je ravnog dna dok se na poleđini nalaze poluge za mijenjanje brzina u aluminij srebrnoj boji.
Informacijski sustav koji podatke prikazuje preko ekrana u boji uključuje i RS meni s mjeračem prolaznih vremena krugova i mjeračem temperature ulja.
Mjerni instrumenti iza upravljača nalaze se na sjajno crnoj pozadini a dizajn ručice automatskog S tronic mjenjača također je dizajna jedinstvenog za RS vozila. Još jedna tipična RS karakteristika su i dvije delikatne šipke za otvaranje vrata. Pedale, naslon za nogu pored spojke, otvori za zrak, poluge za mijenjanje brzina na upravljaču, gumbi za MMI i drugi gumbi ističu se u crnom interijeru svojom aluminij srebrnom bojom dok umetci od aluminija krase pragove koji nose natpis RS4.
Audi će kupcima uz novi RS4 Avant ponuditi i visoko-kvalitetne kožne presvlake za sjedala te stilski paket opreme s presvlakama u saćastom uzorku koje dolaze sa školjkastim sportskim sjedalima. Popis dodatne opreme upotpunjava širok raspon tehnološki naprednih pomoćnih sustava i komunikacijskih sustava poput Bluetooth modula koji povezuje RS4 Avant s Internetom.
Prtljažni prostor očekivano nudi zapremninu od maksimalno 1.430 litara a na popisu dodatne opreme vezano za ovaj element je sustav za lakše ukrcavanje predmeta u obliku šipki sa svake strane te s mogućnošću učvršćivanja predmeta u prtljažniku da isti ne bi klizili tijekom vožnje. Također u ponudi je i električno podizanje vrata prtljažnika.
Prve dostave novog Audi RS4 Avanta trebale bi biti početkom jeseni pri početnoj cijeni od 76.600 eura u Njemačkoj.