Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Audijeva ekspanzija modela je doista impresivna. Ako ih nema u određenoj klasi, onda u nju odlučno ulaze, a ako klasa uopće ne postoji, onda ju izmišljaju. Nakon što su 2000. iskoračili u premium kategoriji s terenskim karavanom, modelom A6 Allroad, sada je na red došao i manji - A4 Allroad.


Kao i kod A6-ice i manji je Allroad trenutno prepoznatljiv. Barem u svjetlijoj boji, poput našeg testnog primjerka, gdje se odmah uočavaju plastične zaštite na blatobranima, pragovima i branicima. To automobil vizualno čini otpornijim, snažnijim, no plastike zasigurno nisu po svačijem ukusu. No slučaj A6-ice Allroad, za koju dobar dio kupaca karavana tvrdi kako je atraktivniji od klasičnog, govori nam kako će i manji Allroad pronaći svoje fanove. Tko zna, možda i više njih u odnosu na obični A4 Avant.

Lakše savladavanje terena

Uz plastike, Allroad se razlikuje i odstojanjem od tla. Dodatnih 37 milimetara omogućuje mu lakše savladavanje off-road terena, jednako kao i čelična zaštita podnice. No, mnogima će se povišeno odstojanje od tla najviše svidjeti u borbi s gradskim rubnicima. U odnosu na, primjerice, A4 sa S-line podvozjem, ovaj je Allroad, za rubnike, poput dobitka na lutriji.
A identičan dojam stekli smo i o kabini. Jednostavno perfektno. Sve je na svome mjestu dok su ugođaj i kvaliteta na zaista vrhunskoj razini. Kabina koja mnogima može poslužiti kao primjer.

A4 Allroad se nudi s četiri motora. U našem je bio jači dvolitreni TDI sa 170 konja. Iznad njega su još turbo benzinac sa 211 te V6 dizel snažan 240 konja. U odnosu na spomenute snagatore, TDI se možda, na papiru, ne čini dovoljnim, no praksa pokazuje suprotno. Zahvaljujući moćnom okretnom momentu od 350 Nm, dakle jednakom kao i kod turbo benzinca, TDI hvata stotku za manje od 9 sekundi. Međubrzanja su također impresivna pa je zaključak kako je ovaj motor sasvim adekvatan za 'četvorku'. Onaj tko želi još brže, morati će dublje posegnuti u džep.

No, niti s ovim modelom se kod Audija ne prolazi jeftino. Konkretno, Allroad poput našega košta čak pola milijuna kuna. Od tog iznosa točno trećina otpada na dodatnu opremu. Bez nekih stvari se može, no aktivni je ovjes zaista koristan, jer Allroada u trenu pretvara iz udobnog u sportski automobil.
Sve u svemu, Audi je ponovo maturirao odličnim uspjehom. Znamo, mislite kako je ukupno ipak preskup, no to je premium klasa, a bilanca Audija nam govori kako su, unatoč visokim cijenama, iznimno traženi. I to, samo po sebi, dovoljno govori.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.