Iako drvoprerađivačka industrija čini 13 posto ukupne prerađivačke industrije Hrvatske, s udjelom ukupnog hrvatskog izvoza od 8 posto, te je jedan od rijetkih sektora koji u zadnjih nekoliko godina bilježe izvozni suficit, bez dobre strategije razvoja, značajnih ulaganja u distribuciju i prilagodbu zakonske regulative ne može se očekivati da će se ispuniti ogroman potencijal sektora, zaključili su sudionici današnje konferencije Poslovnog dnevnika pod nazivom 'Priča o hrvatskom namještaju', koja se održava uz pokroviteljstvo Ministarstva poljoprivrede.
Uz predstavnike javnog sektora, Vlade, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatskih šuma te Javne nabave, na konferenciji su sudjelovali vodeći hrvatski predstavnici proizvođača i distributera namještaja.
S dobrom idejom stvorili veliki posao!
Ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina istaknuo je da je drvoprerađivački sektor od strateške važnosti za razvoj hrvatskog gospodarstva.
'Drvna industrija zadnjih 10 godina bilježi svojevrsni gospodarski preporod, snažan zamah proizvodnje i izvoza, uz jačanje uloge finalista i pozitivnom bilancom u vanjskotrgovinskoj razmjeni. Vanjskotrgovinski suficit drvne industrije se u posljednjih pet godina udvostručio te je u 2012. godini iznosio 384 milijuna dolara, a u odnosu na prije 10 godina povećao za 5 puta. Proizvodnja namještaja je deficit u iznosu od 128 milijuna dolara, koji je imala 2008. godine, u 5 godina pretvorila u suficit od 20 milijuna dolara. No unatoč dostatnoj kvalitetnoj drvnoj sirovini i tradiciji u proizvodnji namještaja, RH ne zadovoljava rastuću potražnju za namještajem, te ima nezadovoljavajuću strukturu izvoza, jer 65 posto prihoda od izvoza čine primarni proizvodi od drva, a samo 35 posto finalni', istaknuo je ministar Jakovina.
U drvnoj industriji je zaposlena trećina svih zaposlenika prerađivačke industrije RH. Ova gospodarska grana ima sva obilježja malog gospodarstva pa tako od ukupno 1387 registriranih tvrtki njih 1336 su male, odnosno 96,3%. Za hrvatsku industriju namještaja prošla godina je bila najznačajnija je po tome što su svi gospodarski subjekti stupiti na zajedničko tržište EU, koje broji više od 500 milijuna stanovnika.
Jakovina je istaknuo da se od Hrvatske ne može očekivati da proizvodi velike serije namještaja, već se treba okrenuti posebnim nišama i kvaliteti.
'Pri tako velikom broju potencijalnih kupaca morate imati nešto posebno, nešto što će vas izdvojiti od konkurencije. Mislim da je to 'nešto posebno' što vam treba, dizajn i kvaliteta vaših proizvoda. Velika većina vas je shvatila da je bitnija kvaliteta od kvantitete, tim prije što RH nema uvjete za proizvodnju velikog obujma. U hrvatskoj proizvodnji namještaja je osjetan nedostatak visoko kvalificiranih kadrova. Zato će naš cilj certificiranje proizvodnih procesa, zaključio je Jakovina. (VLM)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook