Zbog eksplozije bombe nedaleko zračne luke Gran Canaria na koju su trebali sletjeti Pan Amov i KLM-ov Boieng 747 bili su preusmjereni u zračnu luku Los Rodeos na kojoj su greška u komunikaciji i gusta magla kumovale najvećoj tragediji u povijesti civilnog zrakoplovstva.
Pročitajte i ovo
Traje očevid
Frontalni sudar u Bjelovaru: Dvije osobe završile u bolnici
Tragedija u susjedstvu
Stravična nesreća: Auto potpuno uništen u sudaru s miješalicom, ima poginulih
Naime, KLM-ov pilot dobio je dozvolu za ulazak na uzletno-sletnu stazu gdje je trebao čekati dozvolu za polijetanje. Iz kontrole leta rečeno mu je 'You are cleared to line up and hold', no ono što je pilot, inače instruktor KLM-a, čuo bilo je: 'You are cleared to line up and go' protumačivši to kao dozvolu za polijetanje.
Druga dva mlađa pilota koja su se nalazila u KLM-ovu kokpitu pokušala su upozoriti glavnog pilota da možda ipak nemaju dozvolu za polijetanje, no ovaj je bio siguran u ono što je čuo.
U 10 godina stotinjak zrakoplovnih nesreća i tisuće izgubljenih života
Zračna luka Los Rodeos nije imala radar na tlu te je kontrolor leta jedino putem javljanja pilota mogao ustanoviti lokaciju pojedinog zrakoplova. Budući da je KLM-ov pilot bio siguran da ima dozvolu, pokušao je poletjeti dok je joj Pan Amov Boeing bio na pisti. Istovremeno je gusta magla onemogućavala jasan pregled piste.
Sudar dvaju zrakoplova bio je neizbježan. Poginulo je svih 248 putnika i članova posade KLM-ovog leta te 335 od 396 putnika i članova posade Pan Amovog leta.
Nakon ove kobne nesreće, kako bi se izbjegle slične tragedije, standardizirana je frazeologija kontrole leta, budući da se vjeruje kako je glavni krivac za nesreću bila loša komunikacija. Uz to, stvoren je i koncept prema kojem manje iskusni članovi posade imaju veću slobodu pripomenuti nešto kapetanu zrakoplova ako zamijete da nešto nije u redu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook