Otkriveni geni za pamet

SVI ĆE BITI KAO EINSTEIN Ljudska rasa mogla bi postati hiperinteligentna?

Znanstvenici u otkrili dvije mreže gena koje određuju hoće li netko biti inteligentan ili prosječno pametan.

Genima koji definiraju kakvu će osoba imati inteligenciju moglo bi se u budućnosti i manipulirati tako da bi kroz nekoliko stotina godina ljudska rasa mogla postati hiperinteligentna.

Znanstvenici smatraju da je inteligencija nasljedna te da 75 posto IQ-a ovisi o genima a ostatak o okolini u kojoj rastemo, obrazovanju te ljudima s kojima se družimo. No, sve do sada nije bilo poznato koji su to geni točno odgovorni za to kakvo imamo pamćenje i kognitivne sposobnosti.

Znanstvenici sa Imperial Collega u Londonu otkrili su dvije mreže gena koje su usporedili s nogometnom momčadi. Ako su svi igrači na svojim pozicijama, mozak funkcionira optimalno - sposobni smo jasno i brzo rasuđivati. Ukoliko dođe do mutacije na genima ili su posloženi krivim redoslijedom, to može dovesti do ozbiljnih kognitivnih oštećenja.

'Glavni prekidač za pamet'

Znanstvenici vjeruju da postoji tzv. glavni prekidač koji upravlja mrežama gena i kada bi ga mogli pronaći, mogli bi svakome povećati inteligenciju.

'Znali smo da genetika ima veliku ulogu u inteligenciji, ali do sada nismo znali koji geni su za to odgovorni. Sada znamo koji su i da su povezani, što u teoriji znači mogućnost i da jednog dana mijenjamo te gene, odnosno da modificiramo inteligenciju', izjavio je Michael Johnson, jedan od autora studije.

Znanstvenici su proučavali dijelove mozgova pacijenata koji su operirani zbog epilepsije. Analizirali su na tisuće njihovih gena i zdravih pacijenata kao i osoba koje imaju različite neurološke poremećaje kao autizam ili onih s intelektualnim poteškoćama. Otkrili su da oni geni koji utječu na inteligenciju uzrokuju epilepsiju ili intelektualne poteškoće ukoliko je na njima došlo do mutacije.

Prije se smatralo da je inteligencija određene pozicijom cerebralnog korteksa, najdubljeg dijela mozga, poznatog kao 'siva tvar', piše Telegraph.