izvanredna

Grbin oštro po Ustavnom sudu: "Pričao sam s Milanovićem, imamo plan C. Popišali su se na sve nas"

povezali točkice

SENZACIONALNO OTKRIĆE Pronađen najveći solarni sustav u našoj galaksiji

Iako su mislili da da su predaleko da bi bili povezani, jedna zvijezda i jedan planet iznenadili su astronome diljem svijeta.

Planet za koji se vjerovalo da slobodno pluta svemirom zapravo se nalazi u kolosalnoj orbiti oko zvijezde udaljene bilijun kilometara od njega. Ekipa znanstvenika iz Australija, SAD-a i Velike Britanije pronašla je novi solarni sustav, a spomenuti planet je nazvala 2MASS J2126. Dotični planet oko svoje zvijezde kruži u orbiti 7000 puta većoj od orbite kojom Zemlja kruži oko Sunca.

Pročitajte i ovo Zbog radova u Zvijezdi pucaju i nove zgrade - 4 Građani Zvijezde u očaju Najveći projekt u povijesti grada pretvara se u katastrofu: ''Urušavaju se stare i nove zgrade, vlada opća nesigurnost'' Radovi na aglomeraciji u karlovačkoj Zvijezdi - 2 Karlovčani u problemima Radovi na obnovi građanima su oštetili kuće i zamutili vodu za piće: ''Za oštećenja u Zvijezdi odgovarat će izvođač''

'Ovo je najveći solarni sustav do sad otkriven. Znanstvenici su znali za postojanje planeta i za postojanje solarnog sustava, ali ih nikada nisu doveli u vezu', kaže voditelj studije dr. Niall Deacon.

Planet ipak jest, kako je sada dokazano, dio solarnog sustava iako je toliko udaljen od svoje zvijezde.

Iako su iznimno zadovoljni svojim otkrićem, preostaje im odgovoriti na pitanje - kako planet i zvijezda funkcioniraju na tolikoj udaljenosti?