Facebook je sredinom tjedna najavio pokretanje novog oglašivačkog programa koji će pratiti povijest vašeg surfanja internetom (dakle, pratit će ne samo ono što radite na Facebooku, već i stranice i aplikacije kojima surfate neovisno o ovoj društvenoj mreži) i na temelju tih informacija korisnicima plasirati personalizirane oglase. Trenutno Facebook koristi informacije koje njihovi korisnici objavljuju na samoj društvenoj mreži poput lajkova i objava na svojim profilima, no za nekoliko tjedana to će se praćenje proširiti i izvan Zuckerbergove mreže.
Facebook koristi podatke o vama za reklame, a prije 3 godine rekli su da neće
Npr. korisnicima koji na internetskim stranicama budu pretraživali informacije o novim televizorima, na Facebooku bi se mogli prikazivati oglasi o najnovijim modelima ili popustima na televizore. Prilikom najave ove opcije iz Facebooka su napomenuli da će se, na temelju povijesti surfanja, prikazivati i oglasi iz određenih kategorija tako da bi se na temelju pretraživanja TV-a, u budućnosti trebali prikazivati oglasi iz kategorije elektronike – igraće konzole, zvučnici, audio sustavi i slično.
Srećom, postoje načini na koje se može spriječiti i ograničiti prikazivanje ovakvih oglasa, odnosno korisnici će sami moći utjecati na njihovo prikazivanje. Glasnogovornik Zuckerbergove kompanije tako je rekao za CBS kako će korisnici klikom na strelicu u gornjem desnom kutu oglasa moći saznati sve informacije o tom oglasu, tj. zašto im se prikazuje baš taj oglas, a moći će ukloniti i dodati interese i kategorije oglasa koje će im se prikazivati i na taj način smanjiti količinu nepotrebnih informacija i oglasa koje će im se prikazivati na Fejsu.
Ova će opcija postati dostupna kada Facebook počne s prikazivanjem oglasa baziranih na povijesti surfanja internetom (što će biti za nekoliko tjedana), a takvi će se oglasi prvo prikazivati korisnicima u SAD-u, a nakon toga i u drugim državama. No, osim utjecanja na vrstu oglasa koja će se prikazivati na Facebooku, moguće je u potpunosti spriječiti ovu kompaniju u praćenju vaših internetskih aktivnosti izvan same društvene mreže – potrebno je ići na ovu stranicu, kliknuti na 'Companies Customizing Ads For Your Browser', tu odabrati Facebook i kliknuti na 'Submit' pri čemu treba uzeti u obzir da ćete ovu opciju morati odabrati na svakom browseru i računalu koje koristite.
Najveća uhićenja bandi u New Yorku: Uhićene 'budale s Facebooka'
Korisnici iPhonea i mobilnih uređaja koji rade na Androidu, kako bi se zaštitili od praćenja Facebooka, na svojim pametnim telefonima također moraju aktivirati posebne opcije (na iPhoneu Postavke > Privatnost > Oglašavanje, a na Androidu Postavke > Oglasi).
Iako većina korisnika nije zadovoljna s novim promjenama na Facebooku i opcijom praćenja njihove povijesti surfanja internetskim stranicama, ovog su puta iz ove kompanije na vrijeme obavijestili korisnike kako se zaštititi i isključiti ove opcije. Neki novinari napominju kako postoji najsigurniji način na koji se korisnici mogu zaštititi od Facebooka i praćenja, a to je da – izbrišu svoj profil.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook