Googleovi automobili kojima upravljaju računala već su prešli stotine tisuća kilometara, a automobili bez vozača uskoro stižu i na europske ceste.


Google već godinama razvija i testira svoje automobile bez vozača, odnosno automobile kojima upravljaju računala te su oni na ulicama SAD-a već odradili stotine tisuća kilometara testne vožnje. Iako iz Googlea ne žele reći kada bi ovakvi automobili mogli postati dostupni svima jer u toj kompaniji još imaju puno posla kako bi usavršili tehnologiju, neke informacije kažu da bi prvi modeli mogli postati komercijalno dostupni za desetak godina ili čak manje.

Vezani članci Vladimir Putin Bitanski ministar obrane: ''Putin je slika fašizma od prije 77 godina, za njega ovo ne može biti Dan pobjede'' Krpelj (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Liječnici upozoravaju na širenje "lajmske bolesti": Širi se ugrizom krpelja, simptomi nalikuju na gripu

 Stigla budućnost: Biste li sjeli u ovaj auto?

No, nije Google jedina kompanija kojoj su zanimljivi automobili bez vozača, već ovakve automobile razvijaju i druge kompanije, ali i znanstvenici s Oxforda koji tehnologiju (računala, kamere, senzori) već neko vrijeme testiraju na prilagođenom modelu Nissan Leafa.

Do sada su automobili testirani samo unutar Oxforda i na privatnim posjedima, a u nedavno objavljenom izvještaju Vlade Velike Britanije najavljeno je da će se od kraja ove godine automobili kojima upravljaju računala moći testirati i na cestama diljem zemlje, što predstavlja još jedan korak bliže budućnosti u kojoj će automobili bez vozača postati svakodnevnica.

Ovakvi automobili bit će opremljeni naprednim računalima, kamerama i senzorima, a u njima će se uvijek nalaziti i vozač koji bi, u slučaju nekih problema, u svakom trenutku mogao preuzeti kontrolu nad vozilom. U izvještaju se spominju automobili koji će biti u stanju sami odražavati razmak između drugih automobila, održavati brzinu unutar ograničenja i voziti unutar linija, a sve bez ikakvog upravljanja vozača.

Testiranja će se na početku voditi na seoskim cestama i slabije naseljenim područjima u, kako prenose na BBC-u, 'poluautonomnom modu' koji omogućuje vozačima da preuzmu kontrolu nad vozilom, a testiranja će vršiti znanstvenici s Oxforda, dok bi se u budućnosti, pogotovo kada ova tehnologija pojeftini, brojne druge kompanije mogle ubaciti na ovo tržište.

Interes su već pokazale kompanije poput Forda, Audia i Volva koji bi mogle ovu tehnologiju ugraditi u automobile srednje kategorije koji bi s vremenom trebali postati cjenovno prihvatljiviji širem krugu korisnika. Na BBC-u kažu kako, kada su u pitanju vozila kojima će upravljati računala, ne trebamo očekivati revoluciju koja će se dogoditi preko noći – već se danas u njima koriste brojne tehnologije, a računala koja će potpuno upravljati vozilima bit će samo 'kulminacija višegodišnje evolucije'.

 Automobili bez vozača stižu uskoro!

Dakle, ne treba očekivati da ćemo tako skoro u automobilu bezbrižno piti kavu i čitati novine, dok će njima upravljati računalo, no tijekom godina računala će ipak preuzimati sve veću kontrolu nad vozilima, a vrhunac napretka tehnologije u njima bit će upravo automobili kojima ćemo samo reći gdje idemo – sve ostalo oni će obaviti sami i odvesti nas na željeno mjesto.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju