'Ljudi koji su predvidjeli da će hologrami i automobili kojima će upravljati računala uskoro postati realnost – apsolutno su u pravu', rekao je to Googleov bivši CEO Eric Schmidt na Mobile World Congresu u Barceloni dodavši da je dolazak automobila u kojima neće biti potreban vozač puno bliži nego što većina ljudi misli.
Pročitajte i ovo
Korisnici bijesni
'Google konačno priznao': Ako koristite Gmail, ne očekujte privatnost!
Google i Apple
Suradnja umjesto tužbi: Popravljaju se odnosi velikih rivala
Da ćemo uskoro na cestama zaista viđati automobile kojima će upravljati računala govore i podaci da su neke američke države poput Nevade već objavile potrebne propise za 'autonomna vozila', a u Huffington Postu kažu da i neke druge organizacije i kompanije poput Free Universityja iz Berlina te Volva i BMW-a rade na automobilima kojima neće upravljati ljudi nego računala.
Predvodnik na ovom tržištu ipak je Google koji već godinama testira ovakve automobile i tehnologiju koja ih pokreće, a u Business Insideru kažu da i dalje zapošljavaju nove stručnjake koji će im pomoći u usavršavanju ovakvih automobila.
O automobilima kojima će u potpunosti upravljati računala govorio je na MWC-u i praunuk velikog Henryja Forda, Bill Ford Jr. koji je potvrdio da više kompanija razvija ovu tehnologiju, no on je ipak bio određeniji (čini se i manje optimističan) u odnosu na Erica Schmidta.
Naime, on je razvoj ovih automobila podijelio u tri razdoblja te očekuje da ćemo potpuno autonomne automobile – dakle one koji će sve obavljati sami, vidjeti tek nakon 2025. godine.
U prvom razdoblju – kroz nekih pet godina on kaže da će automobili biti opremljeni naprednim komunikacijskim sustavima te će moći međusobno komunicirati, a računala u njima upravljat će u uvjetima sporog prometa te će se, što je mnogima važno, sami moći parkirati.
Drugo razdoblje bit će između 2017. i 2025. godine te će se tijekom tog razdoblja zahvaljujući napretku i razvoju tehnologije djelomično smanjiti uloga vozača te će automobili postati 'poluautonomni', dok u trećem razdoblju, dakle za više od 13 godina, možemo očekivati da će vozila postati potpuno samostalna.
Što mislite o ovakvim automobilima – hoćemo li živote putnika prepustiti računalima ili je ipak sigurnije da automobilima upravlja vozač? Eric Schmidt kaže da ionako 93 posto prometnih nesreća nastaje zbog ljudske pogreške pa zašto onda ne ukloniti ljudske pogreške i naše sudbine prepustiti – računalima!