No, stručnjaci za zrakoplovne nesreće tvrde kako nekoliko nedavnih incidenata s vrlo malim brojem žrtva pokazuje da su šanse za preživljavanjem ovakvog oblika nesreće bolje nego ikada. Kažu kako su konstrukcije zrakoplova čvršće, protupožarna tehnologija se poboljšala, a posade su bolje pripremljene na mogućnost nesreće. Kapetan Martin Chalk, predsjednik Europske udruge pilota kaže kako visoka stopa preživjelih nije stvar sreće. 'Radi se o mnogim naporima koje je industrija poduzela tijekom godina, kako bi se podigla razina sigurnosti.'
Pročitajte i ovo
Oštećena pista
VIDEO Kaos u japanskoj zračnoj luci, otkazani letovi: Eksplodirala bomba iz Drugog svjetskog rata
Dobro je znati
Ponovno u akciji i upozoravaju na buku: "Kada čujete zvuk naših motora..."
No mnoge nesreće ipak nemaju pozitivan ishod, kao ova kod Amsterdama. Samo par tjedana prije, zrakoplov se tijekom slijetanja srušio u američkom gradu Buffalu, pri čemu je poginulo 50 ljudi. Stručnjaci kažu kako se nesreće s najvećim postotkom preživjelih događaju blizu zračnih luka, u trenutku slijetanja ili polijetanja, kada su piloti u mogućnosti manevrima ublažiti pad.
VIDEO: Raspao se zrakoplov, poginulo devet putnika
Boeing 737 tako je bitno redizajniran i poboljšan od kada je prvi puta predstavljen, a trenutna verzija ima malo sličnosti s onom iz 1960-tih. U slučaju turskog Boeinga koje se nedavno srušio kod nizozemskog aerodroma Schipol, trup mu se prelomio na tri dijela. To je posljednja od serije nesreća u kojoj je bilo iznenađujuće malo žrtava. Francuski Airbus srušio se 2005. na aerodromu u Torontu. Avion je bio uništen prilikom pada i zbog požara, no putnici i posada ostali su neozlijeđeni. Britanski Boeing 777 sletio je na londonski Heathrow 17.1. 2008. nakon otkazivanja motora. Unatoč uništenom trupu nitko nije poginuo. Prošli mjesec američki Airbus A320 sletio je u rijeku Hudson nakon što su mu otkazali motori, ali svih 155 putnika je preživjelo.
Benno Baksteen, stručnjak za zrakoplove i predsjednik Europske mreže održivog zrakoplovstva, smatra da se kao rezultat višeg nivoa sigurnosti koji posjeduju današnji modeli aviona 'u prosjeku može reći kako će 50% žrtava nesreće preživjeti.'
>> Kvar na motoru mogući uzrok pada zrakoplova u Nizozemskoj
No poboljšanja imaju i ograničenja. Stručnjaci kažu da je nivo preživljavanja nesreće jako malen u slučaju eksplozije podmetnute bombe ili udara aviona o planinu. Ali čak i takvi drastični slučajevi mogu dobro završiti. Prošlog srpnja, putničkom zrakoplovu koji je letio iznad kineskih teritorijalnih voda, otvorila se rupa u trupu veličine manjeg automobila, zbog čega je avion iznenada izgubio na visini. Unatoč tome zrakoplov je uspješno sletio i svi su preživjeli.
Stručnjaci kažu kako su komercijalni letovi najsigurniji oblik prometa u posljednjih 100 godina. Prema podacima Međunarodne udruge zračnog prometa, 502 ljudi poginulo je prošle godine u usporedbi s 692 2007. No broj žrtava je manji unatoč većem broju nesreća koji se dogodio prošle godine. Udruga kaže kako dolazi jedna avionska nesreća na 1,2 milijuna letova. 'Sigurnost je prioritet broj jedan u industriji zračnog prometa', tvrdi predsjednik udruge Giovanni Bisignani. 'Današnje statistike potvrđuju da je putovanje zrakom najsigurniji oblik prometa koji osoba može izabrati', dodaje Bisignani.