Oblaci načinjeni od kapljica rastaljenog željeza detektirani su na svijetu bez sunca, 75 svjetlosnih godina udaljenog od Zemlje.

Objekt sličan planeti, naziva PSO J318.5-22 već se smatra jednim od najneobičnijih svemirskih objekata ikada otkrivenih, piše BBC.

Vezani članci Crveno jezero (Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL) Veliko otkriće kod Imotskog: Znanstvenici otkrili novu vrstu u Crvenom jezeru Ilustracija (Foto: Getty Images) Posljednje otkriće hrvatskih znanstvenika moglo bi utjecati na razvoj antitumorskih i antivirusnih terapija

Po veličini je sličan Jupiteru, a pluta slobodno u prostoru. Znanstvenici procjenjuju da je star svega 20-ak milijuna godina. Astronomi sa sveučilišta Edinburgh koristili su teleskop u Čileu kako bi došli do podatka da je PSO J318.5-22 prekriven s više slojeva debelih i tankih oblaka. Nema roditeljske zvijezde, poput sunca. Ali i bez sunčevog sjaja, tim je mogao izvesti točna mjerenja različite svjetlosti planeta.

NASA OBJAVILA: Tekuća voda pronađena je na Marsu

Procijenili su da su temperature u oblacima više od 800 stupnjeva Celzijevih, te da su sastavljeni od vruće prašine i rastopljenog željeza.

'Ovo otkriće pokazuje koliko su oblaci sveprisutni na planetima i objektima sličnim planetima. Radimo na tome da proširimo ovu tehniku na divovske planete oko mladih zvijezda i nadamo se da ćemo pronaći vodu u egzoplanetima sličnima Zemlji na kojima je moguć život', rekla je dr. Beth Biller, fizičarka i astronomkinja sa Sveučilišta Edinbourgh.