Snimili ga astronomi

Pronađen svijet bez sunca

Oblaci načinjeni od kapljica rastaljenog željeza detektirani su na svijetu bez sunca, 75 svjetlosnih godina udaljenog od Zemlje.

Objekt sličan planeti, naziva PSO J318.5-22 već se smatra jednim od najneobičnijih svemirskih objekata ikada otkrivenih, piše BBC.

Pročitajte i ovo Dijatomeja (Foto: Algološki laboratorij Biološkog odsjeka PMF-a) Na dubini od 20 metara Veliko otkriće kod Imotskog: Znanstvenici otkrili novu vrstu u Crvenom jezeru Ilustracija (Foto: Getty Images) Novi mehanizam imunolškog sustava Posljednje otkriće hrvatskih znanstvenika moglo bi utjecati na razvoj antitumorskih i antivirusnih terapija

Po veličini je sličan Jupiteru, a pluta slobodno u prostoru. Znanstvenici procjenjuju da je star svega 20-ak milijuna godina. Astronomi sa sveučilišta Edinburgh koristili su teleskop u Čileu kako bi došli do podatka da je PSO J318.5-22 prekriven s više slojeva debelih i tankih oblaka. Nema roditeljske zvijezde, poput sunca. Ali i bez sunčevog sjaja, tim je mogao izvesti točna mjerenja različite svjetlosti planeta.

NASA OBJAVILA: Tekuća voda pronađena je na Marsu

Procijenili su da su temperature u oblacima više od 800 stupnjeva Celzijevih, te da su sastavljeni od vruće prašine i rastopljenog željeza.

'Ovo otkriće pokazuje koliko su oblaci sveprisutni na planetima i objektima sličnim planetima. Radimo na tome da proširimo ovu tehniku na divovske planete oko mladih zvijezda i nadamo se da ćemo pronaći vodu u egzoplanetima sličnima Zemlji na kojima je moguć život', rekla je dr. Beth Biller, fizičarka i astronomkinja sa Sveučilišta Edinbourgh.