Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Supertankeri i veliki teretni brodovi moći će iduće godine redovito ploviti između Atlanskog i Pacifičkog oceana preko Arktika i tako uštedjeti puno vremena i novca te ispustiti manje štetnih plinova.


Najnoviji podaci kompanija, koje su iskoristile povlačenje arktičkog leda za nekoliko plovidbi uz obale sjeverne Rusije, pokazuju da ruta po Sjevernom moru može srednje velikom teretnom brodu uštedjeti 18 dana i 58 tona goriva na putu između sjeverne Norveške i Kine, prenosi britanski list The Guardian.

Još veće uštede u vremenu i gorivu prijavila je ovaj tjedan danska kompanija Nordic Bulk Carriers, koja tvrdi da je uštedjela trećinu uobičajenih troškova i polovicu vremena prevozeći preko Arktika različite proizvode iz Kine.

Na ruti, koja je 4.000 nautičkih milja kraća od južne rute Sueskim kanalom, od lipnja su jako rijetko korišteni ledolomci, jer je otapanje leda doseglo rekordne godišnje vrijednosti.

Brodovlasnici, koji predviđaju da bi sjeverna ruta mogla biti postupno otvorena između četiri i šest mjeseci godišnje, razmatraju mogućnost redovitih ljetnih prolazaka kroz Arktički ocean, što bi im, kako procjenjuju, uštedjelo 180.000 do 300.000 eura po svakoj plovidbi, piše britanski list. (Hina)

 

Vezani članci Tanker u plamenu (Foto: AFP) Napad na tankere: Jedan brod još uvijek u plamenu, cijene nafte već počele rasti Napadnuta dva tankera (Foto: AFP) Napad u Omanskom zaljevu: Pogođena dva tankera, posada sigurno evakuirana