Razrušena Petrinja nakon potresa
Razrušena Petrinja nakon potresa Foto: DNEVNIK.hr

Na području Sisačko-moslavačke županije nijedna škola više ne održava nastavu isključivo online: u 44 osnovne i srednje škole organizirana je nastava uživo, po modelu A, a u preostalih devet škola - u skladu s okolnostima.


Na Banovini su u razornom potresu mnoge škole oštećene, preciznije, 32 osnovne i srednje škole, od ukupno njih 53, oštećene su u mjeri koja zahtijeva djelomičnu, odnosno temeljitu obnovu - devet školskih zgrada potpuno neuporabljivo te su dobile tzv. crvenu oznaku, 12 je škola privremeno neuporabljivo, sa žutom oznakom, a 11 ih je sa zelenom oznakom, uporabljivo, ali uz određene popravke, izvijestilo je Ravnateljstvo Civilne zaštite na svojim internet stranicama.

Vezani članci Građani očajni zbog spore obnove Banovine - 3 Banovina tri mjeseca nakon potresa ne vidi napredak, stanovnici u suzama: "Na što liči naš grad... i nitko se ne bori za njega" Stjepan Prašnjak Tlo na Banovini i dalje podrhtava, stanovnici ogorčeni zbog spore obnove: "Postavit ću vam jedno pitanje - zbog čega postoji država?"

Ministarstvo znanosti i obrazovanja osobitu je pozornost posvetilo saniranju šteta na oštećenim školskim zgradama Petrinje, Siska i Gline.

"U 44 osnovne i srednje škole organizirana je redovna nastava uživo, prema tzv. modelu A. U preostalih 9 škola nastava se organizira u skladu s okolnostima, dijelom u samoj zgradi škole, a dijelom na daljinu, tj. kombiniranjem tzv. modela A i modela C. Na području Sisačko-moslavačke županije, međutim, nijedna škola više ne održava nastavu isključivo na daljinu", stoji u priopćenju.

Na petrinjskom, sisačkom i glinskom području drugo polugodište tekuće školske godine počelo je u pravilu 1. veljače. Redovna se nastava "uživo", prema tzv. modelu A, održava u zgradi matične škole, odnosno najbliže susjedne škole. Kad je to nužno, nastava se održava u smjenama, uz organizirani prijevoz učenika.

U pripremi izgradnja novih zgrada

Na području Petrinje u potresu su osobito stradale Prva osnovna škola Petrinja, OŠ Ivan Goran Kovačić Gora, pripadajuća joj Područna škola Nebojan te Srednja škola Petrinja. Učenici Prve osnovne škole Petrinja su stoga raspoređeni nastavu pohađati u Područnoj školi Hrastovica, odnosno u OŠ Mate Lovraka koja je i sama oštećena, no, nakon sanacije, ondje je redovna nastava, prema tzv. modelu A počela 1. ožujka.

Na području Gline u potresu su oštećene i privremeno neuporabljive zgrade OŠ Glina i Srednje škole Glina. Stoga su tamošnji srednjoškolci raspoređeni redovnu nastavu pohađati u SŠ Topusko.

Na području Siska od potresa su osobito stradale zgrade OŠ Ivana Kukuljevića Sisak, Strukovna škola Sisak, Glazbena škola Frana Lhotke Sisak, OŠ Viktorovac i OŠ Galdovo, Područna škola Topolovac i Gimnazija Sisak.

U tijeku pripreme za obnovu

U tijeku su pripreme administrativne naravi za obnovu OŠ Viktorovac, OŠ Ivana Kukuljevića Sisak i Gimnazije Sisak.

Na području Hrvatske Kostajnice oštećenja od potresa zabilježena su na zgradama OŠ Katarina Zrinska Mečenčani i Područne škole Graboštani. Na širem području Lekenika stradale su pak zgrade Područnih škola Frakašić i Letovanić.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja planira sve zgrade osnovnih i srednjih škola na potresom pogođenom području obnoviti do početka nove školske godine u rujnu i u pripremi je izgradnja potpuno novih zgrada za Prvu osnovnu školu Petrinja, Srednju školu Petrinja i Ekonomsku školu Sisak.

Zgrade 32 osnovne i srednje škole su bile oštećene u mjeri koja zahtijeva djelomičnu ili temeljitu obnovu, a devet školskih zgrada potpuno je neuporabljivo.

Maturanti će maturu polagati u sredini gdje su se školovali

Maturanti s područja Sisačko-moslavačke županije, stradalog u razornom potresu, njih više od 400, imat će ravnopravne i sigurne uvjete polaganja državne mature kao i svi drugi maturanti, a maturu će polagati u sredini u kojoj su se školovali.

To je zaključak sastanka dužnosnika Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama, te Sisačko-moslavačke županije, koji je u utorak održan u Sisku.

Kako je naglasila ravnateljica NCVVO Ivana Katavić, primjenom novog modela, provedba državne mature provodit će se pod najvećim mogućim nadzorom i kontrolom.

"Nama, ministarstvu i sindikatu važno je da učenik piše maturu u onom području u kojem se on i školovao i po mogućnosti u školi u kojoj je završio svoje srednjoškolsko obrazovanje. Ovakvom se organizacijom postiže vrlo visoka razina racionalizacije i u ovako zahtjevnim okolnostima u kojima se nalazimo", istaknula je Katavić.

Dogovaraju se novi školski centri

U osam škola dogovaraju se novi školski centri, dodala je. "Za dva ispitna školska centra imat ćemo obuhvat dvije ili tri škole, a za dvije ćemo još vidjeti, jer vjerujemo da će se još neka škola moći vratiti u svoju zgradu. Planirali smo da dva ispitna školska centra budu u Sisku, u Tehničkoj i Strukovnoj školi, u Petrinji će biti u osnovnoj školi, a za Glinu i Topusko još pregovaramo. Za sada, budući su prijave i odjave još u tijeku, računamo na više od 400 maturanata", objasnila je.

Dodala je kako je zahvaljujući potpori Ministarstva znanosti i obrazovanja, cijela inicijativa pokrenuta na vrijeme, pa se, primjenjujući model koji je već potvrđen u Varaždinu, očekuje uspješna realizacija državne mature. Svi zaduženi za provedbu mature proći će edukaciju, a Nacionalni centar bit će lociran na području županije.

Novim modelom se smanjuje broj zaduženih djelatnika

Novim će se modelom, nastavila je, broj zaduženih djelatnika za provedbu ispita državne mature smanjiti, a učenici koji će pisati maturu, posebno kod izbornih predmeta s malom izlaznosti, neće ispit pisati odvojeno, nego na jednom mjestu. Zaključila je kako će za sada nastavni sadržaji, kriteriji i ostali uvjeti ostati isti bez obzira na pandemiju i druge probleme, te da poučena lanjskim iskustvom očekujem jednaki uspjeh.

Predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Branimir Mihalinec, Sindikat kao inicijator novog modela, dvije godine prati provedbu varaždinskog modela, i nakon potresa smo brzo reagirali i NCVVO-u smo ponudili svu pomoć i suradnju u osmišljavanju ispitnih centara za državnu maturu u Sisačko-moslavačkoj županiji, kako bi sva djeca imala mogućnost polaganja mature ovdje i pod jednakim uvjetima kao i sva druga djeca. Naša suradnja je stalna, i bez suradnje s ravnateljima i županijom ne bi polučila uspjeh. Vjerujem da će ovaj model ostati konstanta a izborni predmeti, kada prođe epidemija polagat će se u jednom ispitnom centru.

Nakon sastanka, ravnatelj sisačke Gimnazije, Božidar Dujmić, izjavio je kako vjeruje da će ispitni centri predstavljati racionalizaciju i kadrova i logistike, te kako podržava takav model polaganja državne mature.