Neke djelatnosti svoje funkcioniranje baziraju primarno na korištenju opreme, ponajviše vozila i plovila, financiranih putem leasinga. Te djelatnosti uključuju tvrtke za povremeni prijevoz putnika, charter plovila, taxi brod tvrtke, rent-a-car tvrtke i putničke agencije, koje će zbog upitne turističke sezone imati nikakve ili vrlo male prihode ove godine, priopćili su iz Udruge Glas Poduzetnika.
Pročitajte i ovo
Za zdraviji sustav
Održan šesti prosvjed protiv nasilja, uz povike "Vučiću, odlazi": "Srbija treba biti zemlja ljubavi, a ne zemlja straha"
50.000 kuna kazni
Palo devet prijevoznika iz sedam država: Jedan vozač vozio neispravni autobus, a najčešće muljaju s ovime
"Nemojte misliti da se ovdje radi o malom segmentu poslovanja. U povremenom prijevozu postoji 1.200 licenci u unutarnjem i oko 800 u međunarodnom prijevozu, to je oko 20.000 zaposlenih i 15.000 vozila, kombija i autobusa, od kojih je minimalno 30% na leasingu. Preko 300 Rent-a-car tvrtki ima oko 25.000 vozila od kojih je 15.000 na leasingu. Stotinjak najvećih charter tvrtki ima ukupno oko 4.500 brodova na leasingu i oko 1.800 zaposlenih, a na njih se dodatno naslanjaju servisi, nautičke trgovine, ugostitelji na otocima i mnogi drugi", rekao je Hrvoje Bujas, predsjednik Udruge Glas Poduzetnika.
"Cijeli taj ekosustav preko 30.000 zaposlenih ostvaruje preko 90% prihoda od uglavnom stranih turista, a u ovoj situaciji je egzistencijalno ugrožen i može se dogoditi prava katastrofa. Mi smo se već prije nekoliko tjedana obratili javnosti s našim prijedlozima za bankovne kredite i leasinge, ali primjećujemo da se sve odvija jako sporo, a dodatno smo ostali razočarani i nenadanim i nenajavljenim ukidanjem HAMAG COVID-19 kredita prije nekoliko dana", dodao je.
Prijedlog Udruge Glas Poduzetnika HANFA-i i svim leasing kućama u ime preko 500 tvrtki članica UGP-a, vezan uz moratorij na leasinge u djelatnostima koje nisu u mogućnosti zbog krize uzrokovane COVID 19 plaćati puni iznos rate:
a) Moratorij na leasinge od 6-18 mjeseci s minimalnom kamatom za vrijeme grace perioda, od 0,5% (6 mj.) -1% (18 mj.) uz produljenje roka otplate za isti period koliko će trajati moratorij, bez ikakvih dodatnih naknada.
b) Participiranje u tzv. COVID 19 povoljnim kreditnim linijama preko HAMAG-a ako bude ponovo moguće ili HBOR-a uz ubrzavanje procedure za dobivanje istih
c) Produljenje mjera za očuvanje radnih mjesta na dodatna 3 mjeseca za ove djelatnosti
d) Ukidanje periodičkih tehničkih pregleda za vrijeme trajanja epidemije
e) Što se tiče leasing kuća, u slučaju raskida ugovora i povratka financiranog objekta leasing kući, potrebno je omogućiti i povrat PDV-a za preostalu vrijednost koji je već uplaćen državi, kako bi leasing kuće osigurale dodatnu likvidnosti i tako mogle preuzeti dodatni rizik
Stoga u ime svih onih čije je poslovanje ugroženo u naslovljenim segmentima, UGP traži od leasing kuća da svaki pojedinačni zahtjev prouče, a sve one kojima treba moratorij na duži period, a maksimalno do 18 mjeseci, da isti bude odobren uz maksimalnu kamatu u grace periodu od 1%, bez dodatnih naknada. Alternativa je povratak na tisuće vozila i plovila, te slanje tisuća ljudi na HZZ, kao i zatvaranje poslovanja za minimalno trećine tvrtki od preko 5.000 registriranih za navedene djelatnosti.
Povremeni prijevoznici su pokrenuli inicijativu koja okuplja mnoge članice UGP-a, a kojoj je jedan od koordinatora Marko Slišković iz tvrtke Augmentum. Sutra, u četvrtak 7.5. će inicijativa organizirati prosvjednu vožnju autobusima i drugim vozilima koja se koriste putem leasinga, u osam najvećih hrvatskih gradova. Vožnja simbolično počinje u 11:55, dakle u pet do dvanaest. Slične protestne vožnje su u prethodnim tjednima organizirali i prijevoznici u Austriji, Njemačkoj i drugim europskim državama.
"Naša je želja i obveza ukazati javnosti na problem u kojem se naše djelatnosti nalaze i iz kojeg se nećemo moći izvući bez moratorija na leasing. Sve što smo godinama ulagali i gradili može propasti u nekoliko mjeseci, tisuće radnih mjesta biti će nepovratno izgubljeno. Ovo su djelatnosti koje zahtijevaju velika kapitalna ulaganja i koje se ne mogu oporaviti do sljedeće turističke sezone", rekao je Marko Slišković.