Punih mjesec dana trebalo je da građani počnu dobivati potvrde da su se prijavili na cijepljenje preko platforme cijepise.zdravlje.hr. Provjerili smo znači li to da je platforma stavljena u funkciju?

Galerija


Građanima koji su se za cijepljenje prijavili na platformi cijepise.zdravlje.hr počeli su stizati mailovi u kojima ih se obavještava da su se uspješno prijavili za cijepljenje i da prednost imaju osobe starije životne dobi.

Vezani članci Cjepivo AstraZenece HZJZ demantirao EMA-u: ''Pogrešno je interpretirana informacija o cijepljenju AstraZenecom'' Cjepivo protiv koronavirusa Termin za drugo cijepljenje iznenada otkazan i dodijeljen drugoj osobi, oglasilo se ministarstvo zdravstva

U mailu, koji stiže nevjerojatnih mjesec dana nakon prijave, stoji i da će "točan termin i vrijeme cijepljenja zaprimiti na isti način kao i poruku". Također, mailove su počeli dobivati i oni koji su se također prijavili na cijepljenje preko platforme, ali su u međuvremenu cijepljeni. 

Ministarstvo zdravstva pitali smo za objašnjenje što točno ti mailovi znače i je li platforma konačno stavljena u funkciju? Naime, pojedini liječnici obiteljske medicine danima upozoravaju na nefunkcionalnost platforme, a sigurno je i da ćete na red za cijepljenje prije doći ako ste se za cijepljenje prijavili liječniku obiteljske medicine, zanemarujući platformu.

I zbog toga se događa da se primjerice u Zagrebu cijepi zdrava 40-godišnjakinja, dok primjerice u Kutini na cijepljenje strpljivo čeka 70-godišnjakinja.

U Ministarstvu zdravstva ovako objašnjavaju mailove:

"Platforma funkcionira od prvog dana, a mailovi su podsjetnici", rečeno nam je u Ministarstvu zdravstva. 

Mailove dobili i oni koji su se već cijepili

O svemu se Ministarstvo zdravstva naknadno oglasilo i priopćenjem: 

"Riječ je o automatiziranoj poruci platforme cijepise.zdravlje.hr koja je obavijestila svih 86000 prijavljenih da su evidentirani u sustav te da će po dolasku dostatne količine cjepiva dobiti termin za cijepljenje.

Oni građani koji su u međuvremenu cijepljeni, dobili su time poruku da su njihovi podaci u evidenciji te da mogu očekivati na vrijeme poruku i za drugo cijepljenje.

Digitalna platforma funkcionira od prvog dana kada je najavljena njena aktivacija. Međutim, i tada smo napomenuli da se njen rad bazira po fazama koje se provode u skladu s Nacionalnim planom cijepljenja i prema dinamici dolaska cjepiva.

U prethodnoj 1. fazi, cijepljenje se provodilo po ciljanim skupinama koja uključuju zdravstvene djelatnike i domove za starije i nemoćne. Sva ta cijepljenja su evidentirana u nacionalni karton cijepljenja koji je povezan s cijepise.zdravlje.hr. U 2. fazi, koja je upravo u tijeku, cijepe se prioritetne skupine koje procjenjuju njihovi obiteljski liječnici.

Ukoliko su cijepljeni u njihovoj ordinaciji, također su upisani u nacionalni karton cijepljenja te se automatski skidaju s popisa zainteresiranih. Paralelno s cijepljenjem 2. faze, aktivirana je i stranica cijepise.zdravlje.hr kao evidencija zainteresiranih kao priprema za masovnu fazu cijepljenja.

Nakon nje, slijedi treća faza koja uključuje masovno cijepljenje na punktovima koje je uvjetovano dolaskom značajno većeg broja cjepiva.

Na osnovu navedenog Plana cijepljenja, planira se uskoro krenuti s pozivanjem cijele populacije iznad 65 godina te građana koji boluju od kroničnih bolesti koji su se prijavili na cijepise.zdravlje.hr, a nisu se cijepili kod svojeg obiteljskog liječnika", navodi se u priopćenju.

Ukoliko pojedini građani primjećuju određene nelogičnosti, mogu nazvati besplatni broj Pozivnog centra za cijepljenje 0800 0011.

Ministarstvo zdravstva pitali smo i za komentar slučaj Zagrepčanina koji se prijavio za cijepljenje preko platforme. Na cijepljenje je pozvan tek nakon što se prijavio obiteljskoj liječnici. 

"To je stvar okolnosti. Očito je liječnica procijenila da on dolazi na red ili se naglo oslobodio neki termin", odgovorili su nam iz Ministarstva.