Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Istraživanje GFK

Želja Hrvata: Žena koja rađa, kuha i nešto zarađuje

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Najviše građana u Hrvatskoj danas vidi idealnu ženu kao zaposlenu domaćicu.

Takvo je razmišljanje, prema istraživanju koje je proveo GFK, najviše izraženo u Lici, Kordunu, Banovini (50 posto), zatim u sjevernoj Hrvatskoj (48 posto) i Dalmaciji (43 posto), a najmanje je takvih u Slavoniji i Zagrebu (oko 33 posto). Zanimljivo je kako muškarci, znatno više od žena, daju ovakvu ulogu ženama, odnosno njih 44 posto, prema ženskih 37 posto.

Pročitajte i ovo Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić napadnuta hrvatska filmska ekipa Hrvatska je poslala prosvjednu notu zbog napada na Hrvate u Srbiji Bruna Papić - 1 Napadač priveden Stravičan napad na žene u Splitu: Struka poslala jasnu poruku, a jedno je ključno

Uspješna poslovna žena, koja gradi svoju karijeru tek je na drugom mjestu i takvu žele prvenstveno Slavonci i Istrijani s Primorjem i Gorskim Kotarom, ali i mladi u dobi od 18 do 24 godine (43 posto), te oni s visokom stručnom spremom (49 posto). Konzervativno gledište uloge žene kao isključivo majke, odnosno domaćice, odabire prvenstveno muška populacija, njih 23 posto i starija od 55 godina života, odnosno njih 26 do 40 posto. Isto tako, osobe s najnižom stručnom spremom, njih 65 posto, ženu vidi samo kao majku, odnosno domaćicu.

Što se samih Hrvatica tiče, njihovo mišljenje o vlastitom položaju isto tako nije na visokoj razini te samo njih petina sebe smatra uspješnim poslovnim ženama. Iznad tog prosjeka iskaču jedino ispitanice u Zagrebu i Dalmaciji, gdje ih 25 posto smatra kako su uspješne poslovne žene. Nešto više odskaču neudane žene, s 33 posto te visokoobrazovane, odnosno njih 45 posto.

Promijena mora nastupiti u samim ženama

Status žene u našem društvu ne bilježi baš neke brze ili pozitivne promjene. U stvarnom životu žene jesu sve više zaposlene i tako sudjeluju u stvaranju značajnog dijela BDP-a, a postepeno, dio njih postaje menadžericama, investitoricama, a i politika im tek skromno otvara svoja vrata, Neke su već osigurale i mjesta kao ugledne sveučilišne profesorice ili liječnice, pravnice, a dio njih javno iskazuju svoje ambicije. Zarađuju više,ali uglavnom ne isto kao suprotni spol i sve više samostalno donose razne bitne odluke,privatno i poslovno. Utječu i na najveći broj kupovina za potrebe u kućanstvu, pa su mnoge komunikacijske poruke proizvođača upućene upravo njima.

Ipak, istraživanje tek ukazuje da prave i značajnije promjene tek trebaju uslijediti, a to bi se prvenstveno trebalo dogoditi u glavama samih žena.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene