Hrvatske autoceste objavile su apel vozačima zbog mogućnosti jakih olujnih udara vjetra te pojave ledene kiše. Vozače mole da ne pretječu ralice, a objašnjavaju i zbog čega mnogi ne vide ralice na autocestama.

Galerija


Kako prognostičari najavljuju obilniji snijeg u svim dijelovima zemlje, a naročito u Gorskom kotaru i Lici, uz mogućnost jakih do olujnih udara vjetra u gorskim i podvelebitskim dionicama, iz HAC-a su uputili apel vozačima.

Vezani članci Nada Kolega, Hrvatski operator prijenosnog sustava (Foto: Dnevnik.hr) Bili smo u HOPS-u i snimili koliko se struje troši na ovaj hladni dan Slika nije dostupna Kraj uskršnjeg vikenda, gužve na prometnicama

"Ekipe zimske službe Hrvatskih autocesta d.o.o. spremne su za zimske uvjete na autocestama, u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu, sudjeluje ukupno 800 radnika i 183 teretna i specijalna vozila (posipači, snježni plugovi, ralice do 4,8 m širine, bočne ralice, bočni odbacivači snijega)", poručuju iz HAC-a, čiji timovi u zimskom periodu održavaju 28 milijuna četvornih metara asfaltnih površina, odnosno 1100 kilometara autocesta.

Ne pretječite ralice!

"Preporuka vozačima u zimskim uvjetima je ne pretjecati ralice na autocestama. Dok traju snježne padaline, brzinu vožnje potrebno je prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na autocesti i svakako prije kretanja na put molimo korisnike da provjere stanje na cestama", kažu u HAC-u te dodaju da je autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina.

"Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 centimetara snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu", poručuju iz HAC-a.

Imaju poruku i za vozače koji se žale da nisu vidjeli ralice na autocesti. "Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – nastao bi kolaps", kažu u HAC-u.

Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan i opasan. Činjenica je da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni.

"Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti 'crna' - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima", kaže se u priopćenju.

Tegljači poseban problem

Poseban problem stvaraju tegljači bez zimske opreme koji su ujedno i opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi u mnogočemu otežavaju rad.

"U situaciji kada se samo jedan tegljač prepriječi na autocesti, ralica ne može proći, samim time niti očistiti svoju dionicu, a ne može se niti okrenuti te se stvara kolona, što dovodi do zastoja u prometu. Prepriječeni tegljač prvo treba ukloniti s kolnika i tek onda nastaviti čišćenje snijega, a za navedeno je potrebno vrijeme. U zimskim uvjetima vremena je potrebno više nego uobičajeno. Jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe", kaže se u priopćenju HAC-a.

Vozače upućuju da redovno provjeravaju informacije o stanju u prometu u izvješćima HAK-a i na stranicama HAC-a, a korisnike mole i da uključe RDS na radioprijemnicima, a informacije mogu dobiti i na telefonima 0800 0422 ili 0800 0111.

"Na kraju želimo istaknuti da vozači često negoduju kako autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti. U tri slike može se vidjeti kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, odmah nakon prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta", poručuju iz HAC-a. 

Ilustracija (Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL)
Prolazak ralice (Foto: HAC) Foto: HAC

Ilustracija (Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL)
10 minuta nakon prolaska ralice (Foto: HAC) Foto: HAC

Ilustracija (Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL)
30 minuta nakon prolaska ralice (Foto: HAC) Foto: HAC