Kako prognostičari najavljuju obilniji snijeg u svim dijelovima zemlje, a naročito u Gorskom kotaru i Lici, uz mogućnost jakih do olujnih udara vjetra u gorskim i podvelebitskim dionicama, iz HAC-a su uputili apel vozačima.
Pročitajte i ovo
Oprezno!
Upaljen crveni meteoalarm: U nekim krajevima već večeras moguć snijeg
Zagreb-Sisak
VELIKA GALERIJA Pogledajte kako izgleda nova hrvatska autocesta: Otvorena nakon 18 godina
"Ekipe zimske službe Hrvatskih autocesta d.o.o. spremne su za zimske uvjete na autocestama, u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu, sudjeluje ukupno 800 radnika i 183 teretna i specijalna vozila (posipači, snježni plugovi, ralice do 4,8 m širine, bočne ralice, bočni odbacivači snijega)", poručuju iz HAC-a, čiji timovi u zimskom periodu održavaju 28 milijuna četvornih metara asfaltnih površina, odnosno 1100 kilometara autocesta.
Ne pretječite ralice!
"Preporuka vozačima u zimskim uvjetima je ne pretjecati ralice na autocestama. Dok traju snježne padaline, brzinu vožnje potrebno je prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na autocesti i svakako prije kretanja na put molimo korisnike da provjere stanje na cestama", kažu u HAC-u te dodaju da je autocestu u stanje pune prohodnosti moguće je dovesti tek po prestanku padalina.
"Za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnijih snježnih padalina podrazumijeva i do 10 centimetara snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu", poručuju iz HAC-a.
Imaju poruku i za vozače koji se žale da nisu vidjeli ralice na autocesti. "Kada bi ralica bila vidljiva svakom vozaču tada bi prometovanje autocestom bilo nemoguće – nastao bi kolaps", kažu u HAC-u.
Često se događa da pojedini vozači pretječu ralice, a da nisu ni svjesni koliko je takav poduhvat riskantan i opasan. Činjenica je da vozači podcjenjuju vremenske uvjete i odlaze na put nespremni.
"Vožnja u zimskim uvjetima zahtijeva stanovitu vještinu i iskustvo, ali uz prikladnu zimsku opremu većina problema i zastoja bila bi kudikamo manja. Vozači moraju biti svjesni zakonske obveze zimske opreme te da cesta dok snijeg pada ne može biti 'crna' - jer to ne može osigurati niti jedna zimska služba u drugim državama sa sličnim klimatskim uvjetima", kaže se u priopćenju.
Tegljači poseban problem
Poseban problem stvaraju tegljači bez zimske opreme koji su ujedno i opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi u mnogočemu otežavaju rad.
"U situaciji kada se samo jedan tegljač prepriječi na autocesti, ralica ne može proći, samim time niti očistiti svoju dionicu, a ne može se niti okrenuti te se stvara kolona, što dovodi do zastoja u prometu. Prepriječeni tegljač prvo treba ukloniti s kolnika i tek onda nastaviti čišćenje snijega, a za navedeno je potrebno vrijeme. U zimskim uvjetima vremena je potrebno više nego uobičajeno. Jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe", kaže se u priopćenju HAC-a.
Vozače upućuju da redovno provjeravaju informacije o stanju u prometu u izvješćima HAK-a i na stranicama HAC-a, a korisnike mole i da uključe RDS na radioprijemnicima, a informacije mogu dobiti i na telefonima 0800 0422 ili 0800 0111.
"Na kraju želimo istaknuti da vozači često negoduju kako autocesta nije dovoljno očišćena ili da se uopće ne čisti. U tri slike može se vidjeti kako izgleda autocesta za vrijeme padalina, odmah nakon prolaska ralice te nakon 10 i 30 minuta", poručuju iz HAC-a.
Prolazak ralice (Foto: HAC)
Foto:
HAC
10 minuta nakon prolaska ralice (Foto: HAC)
Foto:
HAC
30 minuta nakon prolaska ralice (Foto: HAC)
Foto:
HAC