Akcija na akciju. Navijačku euforiju trgovci potpaljuju nižim cijenama do čak 30 posto.
"Akcije su u punom tijeku, prodaja je skočila jako, više nego duplo na televizore. Prodaje se sve, sofe, stolice, stolovi, čaše... sve se sprema", kaže Slobodan Školnik, predsjednik Uprave jednog trgovačkog lanca.
Kako bi spremni dočekali ludilo Svjetskog prvenstva i ugostitelji opremaju svoje prostore. Ivan Medved je u kafić uložio dodatnih 13 tisuća kuna.
"Nabavljamo televizore, radit ćemo nekakve nagradne igre, stavit ćemo kao nagrade točene pive, to što je u našim mogućnostima do dresova, nekih promo materijala", kaže Medved, no veliki povrat uloženog ne očekuje.
"Neće biti nešto ekstra veće da će se sad tu nešto zaraditi. Napravit će se ovisno i o našoj reprezentaciji, hoće li ići do kraja prvenstva, ili će biti gotovo u prve tri utakmice", kaže Medved.
Građani su svjesni da će, bez obzira na to gdje ga i kako pratili, Svjetsko prvenstvo utjecati na kućnu blagajnu.
Vlado tako kaže da kad se utakmice idu gledati s društvom potroši se na dresove, rekvizite i piće. Goran računa da runda pića za njih pet stoji 100 do 150 kuna. "Računaš tri utakmice, ako idemo dalje i više, sigurno ode 100 kuna, samo više može biti", kaže Goran.
Iako potrošnja i prodaja nekih proizvoda poput piva raste, iz Hrvatske gospodarske komore upozoravaju da učinci velikih natjecanja na cjelokupno gospodarstvo nisu veliki.
"Naglašavati neki gospodarski učinak je zapravo irelevantno i promašeno. On je izrazito kratkoročan, izrazito površan i ne dovodi niti do povećanje proizvodnje dugoročnom roku, niti do novih radnih mjesta. Štoviše, ako pogledamo potrošnju na tehnici, čak dovodi do većeg uvoza", kaže Marko Jurčić, savjetnik predsjednika HGK.
Veća ili manja zarada bit će u drugom planu, barem onda kad igra Hrvatska reprezentacija.