Tko sve i kakva plovila vozi u hrvatskim vodama, posebice blizu obale i postoji li ikakva mogućnost kontrole ne bi li se ovakve tragedije izbjegle?
Pročitajte i ovo
objavio Nacional
Plenković policijskim gliserom posjećivao i rodbinu na otocima? Oglasio se i MUP
Pomorski zakonik
Pet godina muke: Odšteta obitelji mlade Austrijanke koju je gliser pregazio pred Malinskom
U Hrvatskoj je 300 metara od obale zabranjeno glisirati, no većina stranih turista to ignorira.
Sve je više plovila, kažu pomorski policajci, a time i broja nesreća. Vlasnici glisera služe se svakojakim izlikama kako ne bi dobili kaznenu prijavu. No ni drakonske kazne njima ne predstavljaju problem.
Nevjerojatno da vozači glisera i drugih plovila ne znaju za hrvatske zakone i pravila, kao što je zabrana približavanja obali.
No to i ne čudi jer dozvolu za upravljanje, pa i najvećim brodom, u nadležnom ministarstvu možete dobiti bez da ste ikad u životu ugledali brod.
Naime, naučite li skriptu od 40-tak stranica možete pristupiti ispitu u ministarstvu mora, prometa i veza ili bilo kojoj lučkoj kapetaniji uz našu obalu. Dok za autoškolu trebate izdvojiti nekoliko tisuća kuna i proći najmanje 30 sati vožnje, obvezni sati vožnje morem ne postoje.
Ispit za kategoriju "A" motornih brodova dužine do 7 metara i s najviše 20 konjskih snaga, doći će vas 420 kuna. Platite li 170 kuna više i zaokružite točne odgovore na ispitu za kategoriju "B", nakon 18. godine života, nema nikakvih ograničenja koje vas sputavaju da plovite i najvećim brodicama na Jadranu.
Sistem bi i funkcionirao kada bi se gliseraši pridržavali pomorskih pravila naučenih za ispit.