Super namirnica našeg podneblja (Foto: Stockfood)
Super namirnica našeg podneblja (Foto: Stockfood) Foto: StockFood

Sigurno ste se mnogo puta pitali zašto je neka namirnica toliko super da joj je prišiven ovaj laskavi pridjev. Tajna leži u tome što su takve namirnice iznimno bogate hranjivim tvarima. Na primjeru sitne morske plave ribe, srdele, objasnit ćemo na koji način ova super namirnica može doprinijeti boljitku organizma.


Na popisima super namirnica često se preporučuje hrana za koju vaši roditelji ili bake i djedovi nikada nisu čuli. Razlog je tomu što dolaze iz dalekih krajeva i često uopće ne odgovaraju osobama koje žive na drugom kraju svijeta. Stoga i s neutaživom željom za apsolutnim zdravljem treba biti oprezan. Ispravno je, slažu se nutricionisti, konzumirati namirnice iz vlastitog podneblja jer tada organizam najlakše probavlja, a vrijedni nutritivni sastojci super namirnice u potpunosti izvrše svoju ulogu.

Zašto je srdela na popisu super namirnica?

Konzumira se diljem svijeta, a Hrvati, u ovom slučaju, mogu biti mnogo sretniji. Jadranskim morem pliva ova sitna plava riba koja se na tanjurima može pronaći u različitim ukusnim oblicima. Bilo da ste jedan od onih koji vjeruju da je Jadransko more i dalje iznimno čisto, ili ste ipak skeptik, činjenica je da se Hrvatska može ponositi vlasništvom nad jednim od najčišćih mora Europe. Razlog je tomu velika količina rijeka ponornica koje izviru u najčišćim dijelovima Hrvatske, a svoj tok završavaju upravo u tom moru. Time ga čine čišćim, a kvaliteti Jadranskog mora doprinosi i razina saliniteta te temperatura koja je jedinstvena u svijetu.

Nutritivni sastav srdele: Srdela čuva mozak, srce i zglobove

Omega-3 masne kiseline za zdravlje mozga

Uloga omega-3 masnih kiselina jest reguliranje kolesterola u krvi, smanjivanje krvnog tlaka i očuvanje živčanih i moždanih stanica. Mnogima nedostaje omega-3 masnih kiselina jer ih tijelo ne može samostalno sintetizirati. Nužno ih je unositi hranom, a za prehranu koja uključuje hranu bogatu omega 3-masnim kiselinama često se odlučuju oni koji imaju problema s koncentracijom ili memorijom. U Velikoj je Britaniji nakon saznanja da učenicima slabijih sposobnosti u učenju nedostaje omega-3 masnih kiselina promijenjen cjelokupni program školske prehrane. Poznati su i rezultati istraživanja u kojima je vidljivo kako je konzumacija kiselina iz ribljih ulja blagotvorno djelovala kod osoba koje su zadobile fizička oštećenja na mozgu.

Proteinska namirnica

Za kvalitetna mišićna i vezivna tkiva, prijenos hranjivih tvari organizmom zaslužni su proteini kojima obiluje srdela. U konzerviranoj srdeli, sardini, na 100 grama mjerimo 24,62 grama proteina. Prednost je konzumacije ove plave ribe u tome što i ako ju ne možete pronaći svježu, nutritivna vrijednost ne slabi niti kod one konzervirane. Srdela koja je ulovljena u Jadranskom moru i koja se potom uz dodatak malo soli i ulja konzervira, poput Eva sardine u biljnom ulju, ne gubi svoje bogatstvo. Zbog proteina kojima obiluje srdela, odnosno sardina, nalazi se na meniju svih sportaša. Svi oni koji u sportskom smislu požele vidljiv napredak ne bi smjeli preskakati riblji dan, pogotovo ne "sardina dan".

Pročitajte i koje se namirnice odlično slažu u kombinaciji sa sardinom.

Kalcij

Za zdrave zglobove, čvrste kosti i dobre zube zaslužan je kalcij. Poznato je da su najveći izvor kalcija mliječni proizvodi, međutim mnogo je onih koji ne probavljaju mlijeko i mliječne prerađevine. Najbolja alternativa za njihov unos kalcija jest jedući sardine. Na 100 grama sardine nalazimo 382 mg kalcija, što će zadovoljiti trećinu dnevnih potreba. Uz kalcij, u sardinama se nalazi i vitamin D koji ima važnu ulogu u prevenciji osteoporoze. Također, smanjenim unosom kalcija povećava se rizik od stvaranja bubrežnih kamenaca.

Sadržaj je napravljen u produkciji NOVA TV Content Teama u suradnji s kompanijom 'Podravka' i u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju