Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Od danas na hrvatskim prugama počinje prometovati moderan vlak iz Končara. Evo po čemu su posebni!


Danas u 14:30 sati, s Glavnog kolodvora u Zagrebu prema Koprivnici u promet kreće prvi od 44 nova moderna vlaka.

Evo kada ćete kartu za vlak moći kupiti putem interneta

Vezani članci Slika nije dostupna HŽ nabavlja 23 nova putnička vlaka Slika nije dostupna Idete na put? Onda bolje pročitajte ovaj tekst!

Vlakovi imaju modernu opremu, među kojom je Wi-Fi. Svaki naredni mjesec iz Končara će izlaziti po dva nova vlaka. Vrijednost je 1,63 milijarde kuna.

U povodu početka redovitog prometovanja novog vlaka proizvedenog za potrebe HŽ Putničkog prijevoza, predsjednik Vlade Zoran Milanović sudjelovat će na prvoj vožnji na relaciji Glavni kolodvor Zagreb - Željeznički kolodvor Koprivnica.

Vlak prema Koprivnici polazi sa zagrebačkog Glavnog kolodvora u 14:30 sati, a na Željeznički kolodvor Koprivnica dolazi u 16:05 sati. U pratnji premijera Milanovića bit će potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Branko Grčić i zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.

Ugovor o isporuci 44 nova putnička vlaka potpisan je 30. siječnja 2014. između HŽ Putničkog prijevoza i tvrtke Končar – Električna vozila. Potpisani ugovori bit će realizirani u dvije faze. Prva faza podrazumijeva isporuku 20 elektromotornih i jednog dizelsko-električnog vlaka, a u drugoj druga fazi bit će proizvedena 12 elektromotornih i 11 dizelsko-električnih vlakova.

Nakon puštanja prvog elektromotornog vlaka, svaki idući mjesec u promet će biti puštena po dva nova vlaka iz prve faze. Svi vlakovi bit će proizvedeni i pušteni u promet do kraja 2017. godine. Elektro-motorni vlakovi dosežu brzinu od 160 kilometara na sat, a dizel-elektromotorni vlak 120.

Elektromotorni vlakovi građeni su kao četverodijelne niskopodne garniture s dvije motorne jedinice i dva središnja segmenta, dok će dizel-električni motorni vlakovi biti sagrađeni kao trodijelne niskopodne garniture s dva motorna vagona s upravljačnicom i srednjim vagonom.

Imaju videonadzor, Wi-Fi, prilagođeni su prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala, položaj vlaka pratit će se GPS-om. Radi se o hrvatskom proizvodu visoke tehnologije, oko čije proizvodnje je zaposleno 3000 radnika, proizvodu koji je podigao konkurentnost hrvatskih tvrtki i mogućnost izlaska na druga tržišta.

Do kraja godine tvrtka HŽ Putnički prijevoz uvest će i mogućnost on-line kupnje i rezervacije karata, te prodaja putem pametnih kartica i stabilnih automata u kolodvorima.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook