Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Grupa Podravka u protekloj godini uz rast prihoda od 7,8 posto ostvarila rekordnu neto dobit od 398 milijuna kuna


• neto dobit za 2015. godinu iznosi 398 milijuna kuna u odnosu na 92,5 milijuna kuna ostvarene u 2014. godini
• vlastite marke proizvoda ostvarile 9,4 posto rasta prihoda od prodaje
• regija Adria ostvarila 11,4 posto rasta prihoda od prodaje
• pozitivan utjecaj na rezultate od kupnje Žita i projekta izgradnje Belupovih dviju novih tvornica

Glavno obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka za 2015. godinu, koje je na svojoj sjednici utvrdila Uprava i Nadzorni odbor Podravke d.d., jest ostvarenje rekordne neto dobiti. Neto dobit Grupe Podravka za proteklu godinu iznosi 398 milijun kuna što predstavlja značajan rast u odnosu na 2014. godinu kada je neto dobit iznosila 92,5 milijuna kuna. Na rekordan rast neto dobiti utjecali su, između ostaloga, i pozitivan efekt od kupnje Žita d.d. Ljubljana te ostvareni porezni prihod povezan s dobivenim poticajima za izgradnju novih tvornica Belupa.

Prihodi od prodaje Grupe Podravka u 2015. godini ostvarili su rast od 7,8 posto i iznosili su 3.777,2 milijuna kuna. Strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo je prihode od prodaje u iznosu od 2.971,6 milijuna kuna što predstavlja rast od 11,6 posto. Na rast prihoda od prodaje pozitivan utjecaj od 239,3 milijuna kuna dolazi i sa strane Grupe Žita čiji su prihodi uključeni od 01. listopada 2015. godine. Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar Strateškog poslovnog područja Prehrane porasli su za 13,8 posto i time u potpunosti nadoknadili niže prihode od prodaje trgovačke robe. Kada je riječ o neto dobiti, segment Prehrane je u 2015. godini ostvario 210,8 milijuna kuna neto dobiti što predstavlja snažan rast ovog pokazatelja profitabilnosti u odnosu na godinu ranije kada je on iznosio 28,8 milijuna kuna.

Vezani članci Jurica Lovrinčević i Sanja Vištica - 4 Jesu li trgovci spremni za otvaranje vrata? Šef Pevexa: "Cijeli dan ne skidam osmijeh s lica, presretni smo što možemo od ponedjeljka početi raditi" Tamara Zubčić Problemi poduzetnika: Svaka promjena znači i novi trošak, a jedva krpaju kraj s krajem

Prihodi od prodaje drugog strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili su 805,7 milijuna kuna što uslijed negativnog utjecaja propisanog smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a te deprecijacije ruske rublje predstavlja pad od 4,1 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Neto dobit segmenta Farmaceutike u protekloj godini iznosila je 187,3 milijuna kuna. Na značajan rast neto dobiti Farmaceutike utjecaj je imao ostvareni porezni prihod povezan s dobivenim poticajima za izgradnju novih tvornica Belupa pri čemu je Ministarstvo gospodarstva u ožujku 2015. godine temeljem Zakona o poticanju investicija i unapređenju investicijskog okruženja izdalo potvrdu temeljem koje je Belupo dobio status nositelja poticajnih mjera.

Kada je pak riječ o tržištima Grupe Podravka, glavni pokretač rasta u promatranom razdoblju je regija Adria s 11,4 posto višim prihodima od prodaje u odnosu na godinu ranije. U protekloj godini rast prihoda od prodaje ostvarile su i regije Europa (4,7 posto) te regija Nova tržišta (7,6 posto). Jedina regija koja bilježi pad prihoda od prodaje u odnosu na godinu ranije (-18,1 posto) je regija Rusija, ZND i Baltik. Utjecaj tečajnih razlika na prihode ove regije iznosio je negativnih 57,8 milijuna kuna, ponajviše uslijed deprecijacije ruske rublje. Bez utjecaja tečajnih razlika, prihodi bi bili veći za 5,6 posto u odnosu na 2014. godinu, ponajviše zbog ostvarenih prihoda potkategorije zamrznutog povrća

'Protekla godina ostat će zapisana u dugogodišnjoj Podravkinoj povijesti po cijelom nizu značajnih projekata koje smo sproveli, a čiji rezultati već sada dolaze do izražaja. Realizirali smo najveću akviziciju u povijesti Podravke, Žito Ljubljana s kojom ćemo dosegnuti dugoočekivani prag od 4,5 milijardi kuna prihoda i pozicionirati Grupu Podravka u sam vrh najuspješnijih prehrambenih kompanija na području regije Adria. Dokapitalizirali smo kompaniju s izdavanjem novih 1,7 milijuna redovnih dionica i na taj način unijeli u kompaniju svježi kapital u iznosu od 510 milijuna kuna što investiramo u daljnji razvoj naše Grupe. Započeli smo s izgradnjom dviju novih tvornica Belupa što s ukupnom vrijednosti od 51 milijun eura predstavlja najveću greenfield investiciju u Hrvatskoj. Ovo su samo neki od važnijih projekata koje smo realizirali, a pred nama je vrijeme novih izazova i snaženja kompanije s ciljem stvaranja najveće međunarodne kompanije sa sjedištem u Hrvatskoj.“ – istaknuo je Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke prilikom današnje objave rezultata poslovanja za 2015. godinu.

Kada je pak riječ o cijeni dionica Podravke, u 2015. godini dionica Podravke porasla je 13,8 posto čime je nadmašila ostvarenja domaćih dioničkih indeksa Crobex i Crobex10 koji su u istom razdoblju ostvarili pad od 3,2 posto i 1,8 posto, pojedinačno.


 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju