Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U zračnom prostoru pod nadležnošću Hrvatske kontrole zračne plovidbe jučer je zabilježen rekordan broj od 2511 letova zrakoplova, što je najbolji ostvareni rezultat od samostalnosti Republike Hrvatske, izvijestili su danas iz HKZP-a.


Od 2511 zrakoplovnih operacija, 1939 je bilo preleta, a ostalo su bila polijetanja i slijetanja zrakoplova na hrvatske zračne luke.

Vezani članci Bjeloruska dijaspora u Ukrajini traži oslobađanje Romana Protaseviča Čelnici država EU prijete ograničiti zračne i kopnene veze s Bjelorusijom, za oštre sankcije i ruski tajkun: "Diktatora treba udariti gdje najviše boli - po džepu" Zrakoplovi Ryanaira Velika zrakoplovna kompanija u iduće tri godine u Zagreb planira dovesti dva do tri milijuna putnika, a otvaraju i nova radna mjesta

Radi usporedbe, u 2011. godini najveći broj letova zrakoplova u jednom danu bio je 2336, a u 2012. godini 2504 letova.

Iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe d.o.o. također ističu da su ove godine znatno smanjena kašnjenja zrakoplova zbog usluga kontrole zračnog prometa, u odnosu na dvije prethodne godine.

Primjerice, u prvih 6 mjeseci ove godine zabilježeno je oko 14.000 minuta kašnjenja, dok je u istom razdoblju 2012. ostvareno oko 37.700 minuta; odnosno lani je po svakom letu bilo 10,2 sekunde kašnjenja, a ove godine svega 4,2 sekunde po letu.

>> Najveća smjena turista ove godine: Automobili zakrčili trajektna pristaništa

'Ovi rezultati ohrabruju jer su na zahtjevnom europskom tržištu usluga u zračnoj plovidbi kapacitet i minute kašnjenja važan pokazatelj uspješnosti. Ostala područja uspješnosti su sigurnost zračnog prometa, zaštita okoliša i učinkovitost upravljanja troškovima. Primjerice, HKZP je u suradnji sa susjedima ove godine uspostavio mrežu direktnih ruta, čime se zračnim prijevoznicima godišnje ostvaruje ušteda od oko 1900 tona goriva', navodi Marina Halužan iz Odnosa s javnošću Hrvatske kontrole zračne plovidbe.

Najveći dio prihoda Hrvatska kontrola zračne plovidbe ostvaruje naplatom usluga kontrole zračnog prometa zrakoplovima u preletu te manjim dijelom zrakoplovima koji slijeću na hrvatske aerodrome. Od toga HKZP oko 95 posto usluga pruža stranim zračnim prijevoznicima.

Cijena preleta se jednom godišnje utvrđuje u Bruxellesu, u konzultacijama s korisnicima usluga (zračnim prijevoznicima), Eurocontrolom, Europskom komisijom i drugim zainteresiranim čimbenicima.

U Funkcionalnom bloku zračnog prostora središnje Europe (FAB CE), u Hrvatskoj je niža cijena preleta u odnosu na ostalih šest država u tom bloku, što HKZP-u omogućuje bolju konkurentnost u tržišnom okruženju Jedinstvenog europskog neba u kojem za sve pružatelje usluga u EU vrijede ista pravila, navode iz HKZP-a. (Hina) 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook