"Nalazimo se na državnoj cesti DC6, takozvanoj aleji šahtova. Ovo je cesta nakon godina dana nakon puštanja u promet koja nema uporabne dozvole, auti svejedno prometuju, pa me interesira možete li istražiti može li se u Hrvatskoj voziti po cestama bez uporabne dozvole. Prekrasno, ovo je predivno, ovo je samoreciklirajući šaht, evo izvolite, odlično, dođite u Karlovac", sarkastično je uputio poziv ekipi Dnevnika Nove TV jedan građanin.
Posljednje četiri godine ta cesta život mještana karlovačke četvrti Borlin pretvorila je u pakao.
"Evo možete vidjeti jedan od mnogobrojnih šahtova kako izgleda na državnoj cesti. Cesta je pred godinu dana puštena u promet, a ovaj šaht je obnavljan već dva puta. Armatura viri van, žice vire iz šahtova", pokazao je Marin.
Pročitajte i ovo
Radovi gotovi do 31. prosinca
Zbog ove ceste ljudi su na rubu živaca, zazivaju Janicu Kostelić: Šahtovi koji ugrožavaju vozače, rasvjetni stup na šetnici...
A lista prigovora na izvedene radove je poduža.
"Ono što je sada misterija u tome svemu, što stvarno ne znam što se događa i sakriveno je iz tko zna kojeg razloga - imamo jedan šaht za odvodnju. Taj bi trebao brati oborinske vode, ali mi nije jasno kako. Jer kanal je prekinut gore, kanal je prekinut dolje. A najveći problem svega, zamislite ako auto ovdje uhvati bankinu ovdje -pa taj je pokojni. Toga više nema", ispričao je Tomislav Butala
Teško je objasniti kako se moglo dogoditi da rasvjetni stup stoji nasred šetnice ili kako nazvati taj tip gradnje telekomunikacijskog šahta. No sve je to samo mali dio opisa kako se tamo radilo. Iako su većinu stvari pokušali popraviti - neke stavri su zaboravljene.
"Na autobusnoj stanici je izveden podzemni hidrant no majstori su hidrant postavili previsoko, poklopac je ispao prenisko tako da je poklopac izgubljen. Stavljena je tada improvizacija i to tako klapa cijelo vrijeme", kaže ljuti građanin.
Inače ovaj dio dionice DC 6 prozvan je u šali alejom šahtova. Zašto? Pa na manje od 100 metara možete izbrojati ukupno 20 šahtova.
Ali bizarnim izvedbama kraja nema.
"Još jedno od čuda ove naše ceste je jedan specijalni šaht i volio bih da mi netko objasni - koja je norma toga šahta, koja je ovo funkcija, kak bi ovo trebalo se otvoriti? Što to je", pita se Butala.
Ako niste nigdje, tu možete vidjeti i šahtove doslovno na pola ulazne rampe. Gdje zapinje s tehničkim pregledom pojašnjava prvi čovjek Karlovca.
"Investitor je podnio zahtjev za tehničkim pregledom - dokumentacija koju je dostavio nije bila dovoljna da bi se tehnički pregled obavio", pojašnjava gradonačelnik Damir Mandić.
Pročitajte i ovo
Nova odgoda
Omiški most ima veći problem od različite visine dviju strana: Cijeli projekt neće biti gotov ni ove godine
U Splitu čovjek izgubio život na cesti bez uporabne dozvole
Novinarka Živana Šušak Živković pokazala je mjesto gdje se dogodila prometna nesreća u Splitu u kojoj je jedan mladi čovjek izgubio život. "Ja sam shvatila da tu stoji neka plastična zaštita, zazvonilo mi je - kako to plastična zaštita zašto nije ograda?"
Sudski vještak Stanko Smodlaka - otkriva da je ishod na državnoj cesti dc8 mogao biti drugačiji.
"Da je bila metalna ograda prometna nesreća se ne bi dogodila s ovakvom posljedicama kakvim se dogodila. Zato što bi spriječila izljetanje vozila na drugu stranu, a ovdje imamo ove plastične napunjene vodom - to ne znači ništa."
Što se tiče potrebnih dozvola Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Splita pojašnjava: "Kada se dogodila nesreća išli smo provjeriti... i što se grada tiče u tom trenutku nije bila izdana uporabna dozvola za navedenu cestu."
I kako to obično bude - nakon tragedije.
"Najbizarnije u ovom slučaju je što je ograda postavljena par dana nakon pogibije, ta ograda s odbojnikom koja nije bila tu prije", rekla je novinarka.
Dok je problem ograde rješen nekoliko dana kasnije - projekt vrijedan 30 milijuna kuna ni dan danas nema uporabnu dozvolu.
Iz Hrvatskih cesti kažu: "Zakasnio je netko tko je trebao pomaknuti stup"
Pozivu su se odazvali iz Hrvatskih cesta. Novinar Domagoj Mikić razgovarao je s Franom Gašpićem i voditelja katedre za cestovni promet fakulteta prometnih znanosti profesorom Rajkom Horvatom.
"Nakon ovako bombastičnog uvoda izgleda kao da nitko nije radio svoj posao i kao da cesta propada. S time se apsolutno ne mogu složiti", za početak je komentirao Gašpić. "U cesti je zamijenjena kompletna infrastruktura. Vi kada otvorite cestu imate 13 instalacija, neke su postojeće, neke su nove. Cijelo vrijeme gradnje nitko nije ostao bez vode, struje, plina, kanalizacije... Normalno je kada se cesta rekonstruira da dolazi do nekih nedostataka", branio se.
Pojasnio je i zašto je stup ostao nasred nogostupa i dodao kako se on sada tamo ipak više ne nalazi. "Zakasnio je netko tko je trebao pomaknuti stup."
Profesor Horvat je pojasnio smije li se prometovati cestom prije ishođnja svih potrebnih dozvola.
"Zakonima je jasno propisano da se svaki objekt koji se građevinski mijenja može pustiti u promet tek kada udovolji svim tehničkim zahtjevima", rekao je. Dodao je kako na spornoj cesti sigurno ima nekih nelogičnosti, a što mu je na to odgovorio Gašpić pogledajte u videu.
Pročitajte i ovo
tunel zatvoren
Poginula jedna osoba: Teška nesreća u tunelu Marjan, policija moli građane za pomoć
Tunel Marjan
A zatočen u vremenu ostao je splitki tunel Marjan. Nema gradonačelnika koji njegovu neobnovu nije opravdao nedostatkom uporabne dozvole. No Poziv otkriva tajnu koja se krila na dnu ladica hrvatskih birokrata.
Njime svaki dan prođe više od 10 tisuća vozila. Marjanski tunel sagrađen je 1979. godine i traži hitnu obnovu.
"Izmjeniti kompletnu rasvjetu, a kao drugo, mora se uspostaviti jako dobra ventilacija", tvrdi Smodlaka.
O obnovi se već govorilo i 2016., ali je tada problem bio - uporabna dozvola.
"Ishođenje uporabne dozvole bi iziskivalo veće građevinske zahvate tako da u ovom trenutku je Gradu bitno prvenstveno održavanje tunela u prometno i tehnički ispravnoj funkciji", rekao je Damir Babić s Odsjeka za komunalne poslove Grada Splita.
Pa se snalazilo na razne načine.
"To su prastara rasvjetna tijela. Zadnji put smo ih jedva uspjeli nabaviti iz Engleske jer oni se više ne proizvode. Doslovno s objekata u Engleskoj s kojih su ih otpisali mi nabavljamo", objasnio je Ivošević.
O rekorderu bez uporabne dozvole pisali su svi mediji - nedostatak ključnog dokumenta bio je glavna izlika političarima da ne krenu u obnovu. No deficit žarulja pokazao je da se 41 godinu živjelo u zabludi.
"Mi smo krenuli u postupak da zatražimo uporabnu dozvolu za navedeni tunel da bi unutar tog postupka saznali da uporabna dozvola postoji. Slučajno smo otkrili da postoji uporabna dozvola starija od mene", rekao je Ivošević.
Horvat: "To spada u rubriku vjerovali ili ne"
Kako se netko nije sjetio i ranije otvoriti spis predmeta, nikome nije jasno. Profesore Horvat komentara i ovu suludu situaciju.
"To spada u rubriku vjerovali ili ne", našalio se Horvat. "Preporuka gradonačelniku da ponovno pokrene postupak za dobivanje sredstava od EU fondova da se tunel obnovi."
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.