Povećava se kapacitet, a direktor LNG terminala otkrio tko će imati koristi od toga: "Dodatne kapacitete ponudili smo putem aukcije"
Piše DNEVNIK.hr,
21. listopada 2025. @ 20:14
komentari
Ivan Fugaš, direktor LNG terminalaFoto: DNEVNIK.hr
Direktor LNG terminala Ivan Fugaš gostovao je u Dnevniku Nove TV, a s njim je razgovarao Marko Biočina, urednik Dnevnika Nove TV .
Podijelite
Energetskim šokovima nema kraja. Tek nekoliko sati nakon što je Europska unija dogovorila potpunu zabranu uvoza ruskog plina, zapalila se ključna mađarska rafinerija.
O sigurnosti hrvatske opskrbe plinom urednik Dnevnika Nove TV Marko Biočina razgovarao je s direktorom LNG terminala Ivanom Fugašem.
Terminal LNG nedavno se vratio iz turskog brodogradilišta i počinje s radom s većim kapacitetom. "Prvo sve treba ispitati i pustiti u rad, a to je ipak jedan malo dugotrajniji proces, koji je kompliciran", započeo je Fugaš.
Ivan Fugaš i Marko BiočinaFoto:
DNEVNIK.hr
Osvrnuo se na povećanje kapaciteta. "Mi smo dosad imali maksimalni kapacitet od nekakvih 3,9 milijardi prostornih metara prirodnog plina, a ta brojka sad će narasti na 6,1, no moramo istaknuti da povećanje kapaciteta ne ovisi samo o LNG-u Hrvatska, nego da mi radimo zajedno u sinergiji s Plinacrom, operatorom transportnog sustava, koji također mora obaviti nadogradnju plinovodnog sustava, isto kao što je odradio i kad se sam terminal izgradio, tako da svakako treba i njih pohvaliti", poručio je.
Ivan Fugaš i Marko BiočinaFoto:
DNEVNIK.hr
To povećanje kapaciteta usporedio je s potrošnjom Hrvatske. Kako kaže, ono sada iznosi dvostruko više nego što Hrvatska potroši u godinu dana.
Naglasio je da započinju s komercijalnim radom u nedjelju, 26. 10., kada počinje i prva faza povećanja kapaciteta. "Plinacro je jedan plinovod izgradio, a mi smo dodatne kapacitete ponudili preko aukcije. Do 2030. godine ostalo je 0.4 do 0.5 BCM-a, odnosno 400 do 500 milijuna kubika, a od 2030. do 2036. sve su količine rasprodane", rekao je.
Kako kaže, sve zemlje koje graniče s Hrvatskom od toga će imati određenu korist. Što je zemlja udaljenija od terminala, transportne tarife su veće, pa je tako i plin skuplji. Samim time, zemljama koje su u hrvatskom okruženju povećat će se sigurnost opskrbe.
Naglasio je da zabrana uvoza ruskog prirodnog plina, koja uključuje i ruski LNG, neće utjecati na njih. "Mi još nismo dosad dobili niti jedan kubik LNG-a iz Rusije", rekao je.
Fugaš ističe da ga ne zabrinjava situacija s energetskim postrojenjima u Europi.
"Trenutačno stanje LNG-a u cijeloj Europi, a automatski i u cijelom svijetu, je takva da ga ima dovoljno za sve. Mislim da ne bismo trebali strahovati od nedostatka LNG-a, osim u slučaju neke katastrofalno jake zime ili nove epidemije. Važno je i naglasiti da Europa ne ovisi samo o LNG-u, ona dobiva plin iz Norveške i iz Azerbajdžana, tako da vjerujem da tu većih poremećaja ne bi trebalo biti", zaključio je.