Ova se ovisnost pojavila tek nedavno, ali psiholozi i psihijatri imaju naziv za nju: internetomanija, i slažu se da se rapidno širi.
Pročitajte i ovo
HOROR U OBITELJI
Supruzi odrezao usne i nos jer mu nije htjela dati novac za heroin
Nakon 11 godina
Pročitali pismo i ostali u ŠOKU!
Objašnjavaju da se radi o poremećajima ponašanja, kao što je primjerice piromanija.
Internetomanija je samo podskupina takvog poremećaja, a stručnjaci je definiraju kao ovisnost o računalnim igrama.
U najintenzivnijem obliku zahvaća tridesetogodišnjake i četverogodišnjake, a javlja se i kod pubertetske djece.
Trenutno najpopularnija multiplayer online igra na tržištu je World of Warcraft (WoW).
"Kada sam otkrio World of Warcraft više od pola godine nisam izlazio iz stana. Svaki dan igrao bih 16 do 17 sati, tijekom kojih gotovo ništa nisam ni jeo ni pio, zatim bih odspavao par sati i onda opet ispočetka", priznaje 23-godišnji Splićanin, ovisnik o WoW-u, koji je ekspanziju igre The Burning Crusade, koja je u Split stigla prošli tjedan, naručio još u travnju. I od kada se domogao najnovijeg izdanja WoW-a, uz računalo opet provodi više od 12 sati dnevno.
Kad su se Splićani susreli s tom igrom prije dvije godine, oformili su guild (udruženje ljudi koji obično igraju zajedno) pod nazivom "Jugoplastika", koje broji 50 do 80 igrača, pretežno iz zemalja bivše Jugoslavije, i nekoliko Kineza, Šveđana, Belgijanaca, Poljaka, Rumunja i Engleza.
Obuzeo ih je virtualni svijet i likovi koje vode kroz stalne, izazovne zadatke, a iako priznaju svoju ovisnost, ističu i kako WoW, koji u svijetu ima gotovo osam milijuna korisnika, ima i prednosti.
Kažu da razvija socijalne kontakte budući su igrači u on-line kontaktu s osobama iz cijeloga svijeta, s kojima razvijaju prijateljstva, a usput usavršavaju i svoj engleski, koji je službeni jezik igre.
Zagrebačka psihologinja Lovorka Brajković objašnjava da "World of Warcraft brže i čvršće stvara ovisnost od ostalih igara jer je u njemu zastupljen jaki socijalni element."
Takošer dodaje, "Da bi opstali igrači moraju komunicirati i surađivati, a da bi bili visoko kotirani moraju stalno biti prisutni. Neprestano dolaze novi zadaci i zapravo nikada nije dosta izazova. Igračima virtualni svijet tako gotovo u potpunosti zamjenjuje stvarni."