Jedan po jedan kamion ulazi na Pelješki most.
Ukupno 21 je stigao kako bi se obavila testiranja opterećenja mosta. Svaki kamion teži i do 40 tona.
Milan Brdar, vozač kamiona kaže kako su u četvrtak ujutro dovezli kamione natovarene za testiranje mosta.
Bez gasa, ali oprezno i pedantno ispitat će se svaki metar mosta. Njegove deformacije i vibracije.
Milan Brdar, vozač kamiona, priznaje da je ponosan što sudjeluje.
"A Bože dragi, kako ne. To je za povijest. Prić priko svoga dila Hrvatske opet u dio južne Hrvatske", kaže Brdar.
Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta tumači kako vozila idu 20, 40, 60 km/h i onda naglo koče i pri tome se očitavaju vrijednosti sa senzora, a to je važno zbog promatranja ponašanja konstrukcije pri opterećenjima.
A za koji mjesec preko njega će svi moći putovati do Pelješca i Dubrovnika.
Na terenu je bio reporter Nove TV Mario Jurič, koji je za Dnevnik izvijestio o izgradnji završne faze Pelješkog mosta. Veliki broj radnika je još na gradilištu. Nedavno je postavljena zaštita od vjetra, a završeno je i asfaltiranje.
Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta pojasnio je kako će se za 130 godina morati tri puta obnoviti antikorozivna zaštita, za 40 godina se mijenjaju ležista, za 15 godina asfalt, 30 god hidroizolacija. Dodaje i kako bi, bude li se most dobro održavao, trebao 100 godina bez velikih intervencijskih zahvata izgledati isto.
S druge strane, na stonskoj obilaznici, uskoro stižu dijelovi mosta.
Riječ kašnjenje tu se često spominje.
Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta kaže kako će odstupanja biti, ali smatra da će to biti tolerantna kašnjenja.
A na upit ima li zahtjeva kineskih, grčkih i austrijskih tvrtki za dodatnim plaćanjem zbog većih troškova, iz Hrvatskih cesta odgovaraju:
"Ima, oni su najavljeni, ali oni nisu stigli, nisu argumentirani, po tim zahtjevima nadzorni inžinjer će se odrediti sukladno ugovoru i mi kao naručitelj", pojasnio je Škorić.
No, unatoč svemu, svi vozači će već na ljeto moći uživati u vožnji ovim betonsko-čeličnim ljepotanom.
Pročitajte i ovo
PRISTUPNE CESTE PELJEŠKOG MOSTA
Provjerili smo kako teku radovi na gradilištu mosta Ston: "Nasreću, problem smo riješili"
Pročitajte i ovo
MOST STON
FOTO/VIDEO Važan most korak bliže dovršetku: Ukrcana dizalica, zatim će konstrukcija i potom počinje spajanje
"Očekuje se datum"
Mario Jurič uživo se za Dnevnik javio s Pelješkog mosta, gdje je razgovarao s Ivanom Duvnjakom s Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. On je pojasnio kako se statičko opterećenje mosta radi tako da se kamioni koji njime prolaze postavljaju u najnepovoljniji položaj za samu konstrukciju.
Postavljaju se na sam ležaj mostova, njene oslonce, u polovici raspona. na samom mostu se nalazi više od 600 ugrađenih senzora, i to je također dio koji se provodi u sklopu testiranja.
Ti senzori, kako je naglasio Duvnjak, kontinuirano mjere neke parametre na konstrukciji, koji ostaju za budućnost kako bi mogli u slučaju nepovoljnih događaja ocijeniti stanje konstrukcije - npr. u slučaju udara broda ili potresa. Most je, kako je rekao Duvnjak, u dobrom stanju i očekuje se da će tako i ostati.
"Most i u ovom trenutku diše, iako nema prometa na njemu, to je dio dinamičkih ispitivanja koji se mjere u neopterećenom stanju gdje se mjere oscilacije samog mosta. To su parametri koje mi mjerimo i oni ostaju kao dio arhive i na osnovu toga u budućnosti možemo ocijeniti stanje konstrukcije", obrazložio je Duvnjak.
Most je u završnoj fazi, očekuje se još datum kada će biti otvoren.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr