Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Od duge i teške krize naše gospodarstvo može spasiti samo dobra turistička sezona. U našim najvećim agencijama optimizma nema previše. Stanje bukinga je loše. Pretjerano optimistični nisu ni financijski stručnjaci, pad od pet posto, kažu, bio bi katastrofalan za našu ekonomiju.


Potencijalni turisti u strahu za radna mjesta o godišnjim odmorima još ne razmišljaju. Velike agencije bile bi sretne ako sezona padne samo 5%. 'Ono što mi procjenjujemo je da bi pad ukupne sezone mogao biti oko 5 posto. Ako se to obistini možemo reći da je sezona uspješna', kaže Kristijan Gržetić iz Adriatica.net grupe.

Vezani članci Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarner Za Uskrs se u Hrvatskoj odmaralo 40 tisuća turista: "Moramo biti spremni da ćemo se nositi s mjerama koje zemlje poduzimaju kako bi zadržale goste kod kuće" Hrvatska putovnica, ilustracija Početak turističke sezone odgođen, rasprave o COVID putovnicama sve glasnije: ''Digitalna zelena potvrda je korak naprijed''

No za državu, to bi bila kap koja bi prelila financijsku čašu. 'Pad od pet posto bi značio pad proračunskih prihoda. Treba reći da čitav niz hrvatskih poduzeća ovisi o turističkoj sezoni. Ne samo turistička, nego i trgovinska, telekomunikacijska poduzeća', objašnjava ekonomski analitičar Damir Novotny.

Kod naših konkurenata situacija je još gora. Turska i Bugarska imaju i do 50% manji buking, a u Španjolskoj su u siječnju imali 10 posto manje turista. I dok su u nekima od njih smanjili poreze turističkim tvrtkama, Hrvatska je sve financijske snage usmjerila u dodatno oglašavanje. 'Promocija hrvatskog turizma neće biti dovoljna, to je jednostavno preširoko zamišljena kampanja koja će vrlo malo imati utjecaja na donošenje odluka o dolasku na Jadran', dodaje Novotny.

Iako smo imali slabiji početak turističke 2009., prednosti bi nam mogle biti blizina i vjernost gostiju. Prve će se brojke na papir staviti iza Uskrsa. Tada bi situacija trebala biti mnogo jasnija.