Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Krajem rujna Vlada će uredbom promijeniti način obračuna naknade za okoliš koju svi vlasnici vozila plaćaju prilikom registracije. Jednima će poskupjeti, drugima, pak, će biti jeftinija. Ministar Zmajlović je za Dnevnik Nove TV objasnio kako će se obračunavati, tko će plaćati više, te koliko će iznositi eko-namet za vozila.


Naknada za okoliš koju plaća svaki vlasnik vozila, već krajem ove godine, odnosno početkom iduće, bit će različita za svakog. Ovisit će o tome koliko vozilo zagađuje zrak. Prosječna naknada je dosad bila oko 90 kuna. Novim obračunom, za 52% građana će biti niža, tvrdi ministar Mihael Zmajlović.

Vlada će do kraja rujna donijeti novu uredbu kojom će se propisati drugačiji način obračuna naknade za okoliš, koja se plaća prilikom registracije vozila. Vlasnici električnih ili hibridnih vozila se ne trebaju brinuti, njihove naknade će umjesto dosadašnjih 90 kuna biti niže.

Vlasnici automobila starijih od četiri godine naknadu za okoliš platit će ovisno o vrsti goriva koje koriste, radnom obujmu motora, emisijskim razinama vozila, i prijeđenim kilometrima. Tako će namet biti viši što je automobil stariji. Ministar kaže da je ovo pravedniji model.

Novac koji prikupe od onih koji zagađuju zrak, kaže ministar Zmajlović, preusmjerit će se za poticaje građanima koji kupuju ekološki prihvatljiva vozila.

OVAKVE aute trebate voziti u Hrvatskoj da biste prošli jeftinije!

'Te razlike kada je u pitanju naknada koja se smanjuje, bit će oko 10, 20 i 30 kn, a kada govorimo o onima kojima bi se ta naknada mogla povećati, i tom slučaju se radi o nekoliko desetaka kuna. Nije to značajan novac, ali šalje poruku da želimo tu naknadu koju naplaćujemo obračunati pravednije', rekao je Mihael Zmajlović, ministar zaštite okoliša i prirode.

Četvrtina onečišćenja zraka u gradovima dolazi iz prometa, 70% od toga iz cestovnog. Na našim prometnicama je milijun i pol osobnih automobila.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook