Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatske željeznice jedan su od najvećih gubitnika novog proračuna, ostaju bez pola milijarde kuna.


Država je HŽ-u spustila financijsku rampu. Neke HŽ tvrtke, poput Ugostiteljstva morat će u privatizaciju.

Vezani članci Pružni prijelaz Okučani (Foto: Dnevnik.hr) Ponovno ne radi signalizacija na pružnom prijelazu u Okučanima, a vlakovi tamo voze i do 140 km/h Željeznički kolodvor (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Zbog kašnjenja vlakova možete dobiti naknadu: Provjerite pod kojim uvjetima imate pravo na povrat novca

'To ne spada pod osnovnu djelatnost željeznice i to treba što prije krenuti u privatizaciju i tu se slažemo i s ministrom Linićem i svima, ali kako to ostvariti kad jednostavno nema zainteresiranih, evo pet pokušaja je bilo da se to privatizira, ali ni jedna iole ozbiljnija ponuda nije stigla', kaže Branko Kreš, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske.

Otpremnine ne veće od 160 000 kuna

Restrukturiranje znači i zbrinjavanje viška radnika. Samo u HŽ Holdingu, bez tvrtki kćeri zaposlen je 12 491 radnik, a na plaće na godinu ode nešto manje od milijarde i pol kuna. Riječ je uglavnom o ljudima koji ne rade u samom prijevozu. Oni koji ostanu bez posla dobit će otpremnine.

'Mi smo dogovorili otpremnine za svaku godinu staža prosječna plaća, ali ne više od 160 tisuća kuna', dodao je Kreš. Pruge, ali i vlakovi u Hrvatskoj sve su stariji, a u održavanje se ne ulaže dovoljno. Upravo zato, na nekim dijelovima pruge može se voziti brzinom od tek 60 kilometara na sat. Putovanje od Zagreba do Splita traje od 6 sati i 20 minuta do čak nevjerojatnih 9 sati.

Restrukturiranje tvrtke to bi trebalo promijeniti, ali ono je na čekanju. Između ostalog i zato što se još ne zna hoće li na čelu ovog diva ostati trenutačna uprava ili će na njihova mjesta doći netko drugi.