SDP-ovo udaranje po sloganu HDZ-a 'Idemo dalje', SDP-ova županica izjednačena s Arkanovom udovicom, niski udarci u gorici Šuker protiv Picule i obrnuto, HDZ-ovo aludiranje na nekadašnji Bandićev oglas zbog afere zagrepčanka. Sve su to niski udarci moralno upitni, ali ne i protuzakoniti. 'Govorimo o kršenju oglašivačkog kodeksa. Vi ne smijete uzeti prekopirati i izobličiti i u bilo koje svrhe koristiti tuđi autorski rad i tuđe grafičko djelo', objašnjava sudski vještak za marketing Igor Kern.
Pročitajte i ovo
Uoči izbora
Jeste li pročitali stranačke programe? Evo što ste odgovorili u Dnevniku Nove TV
Liste se predaju do petka
Novčane kazne prijete strankama koje se ne budu pridržavale ovog pravila
Antikampanja s ciljem ocrniti političkog suparnika normalna su stvar u Americi i Britaniji primjerice. Na njih se troši najviše novca. 'Negativno usmjerena kampanja može se voditi tako da se ne povrijedi ničiji autorski rad i ničiji slogan, no tada je potrebno malo više domišljatosti kako bi birači shvatili što im želite reći', dodaje Kern.
Po zakonu kampanja još nije ni počela, a najspornije pitanje koje čeka odgovor je hoće li stranke i pojedinci prijaviti trošak i odakle im novac za prljavu pretkampanju. 'Regulirana je kampanja točnije oglašavanje u elektronskim medijima, no nitko ne sprječava one koji imaju novac da ga troše prije kampanje i pitamo se hoće li ta sredstva ući u njihove izvještaje ili neće nigdje', izjavila je izvršna direktorica GONG-a Sandra Pernar.
Kandidati su svjesni kako kampanjom kroz zakonske rupe mogu odrađivati prljavi posao ili trošiti tuđi novac, a za to neće biti kažnjeni.