U roku od 18 mjeseci u HŽ Putničkom prijevozu bit će implementiran novi integralni sustav prodaje i rezervacija karata. Uprava HŽ Putničkog prijevoza potpisala je ugovor s odabranom zajednicom ponuditelja koji se sastoji od tvrtki Scheidt&Bachmann GmbH iz Njemačke, KING ICT d.o.o. iz Zagreba i Četrta pot d.o.o. iz Slovenije. Investicija je vrijedna 43,3 milijuna kuna, a uključuje i stručni nadzor.
Pročitajte i ovo
sve je gore
VIDEO Horor-snimka s gradske periferije, neki izgube živce pa riskiraju život: "Odustala sam nakon 45 minuta..."
Orašar euforija
FOTO/VIDEO Kazalište pod opsadom: Stotine ljudi čekaju satima kako bi kupile karte za popularni balet
Sindikati željezničara Hrvatske: kolektivni ugovor ne rješava problem HŽ Carga
Novi sustav obuhvaća uvođenje centralnog sustava za prodaju karata koji od 0 do 24 sata podržava online prodaju karata kroz internetski portal HŽ Putničkog prijevoza i kroz aplikaciju za pametne telefone, koju će korisnici besplatno moći instalirati na svoje mobitele, izvjestio je HŽ na svojim stranicama.
Bezgotovinski automati
Uvodi se i prodaja karata na stabilnim automatima, odnosno bezgotovinskim automatima, na kojima će korisnici u svako doba dana samostalno moći kupiti prijevoznu kartu koristeći kartični način plaćanja. Četiri stabilna automata bit će postavljena na Glavnom kolodvoru u Zagrebu, a po jedan automat u kolodvorima u Splitu, Osijeku, Vinkovcima, Rijeci, Varaždinu i Slavonskom Brodu. U planu je naknadno proširenje mreže stabilnih automata i na druga prodajna mjesta.
Kondukteri u vlakovima će za kontrolu i prodaju karata koristiti 580 mobilnih terminala, što isto tako predstavlja novost. Provest će se i modernizacija postojećeg načina prodaje karata putem stabilnih terminala na blagajnama. Radi se o 222 terminala koji će biti postavljeni na kolodvorima i stajalištima.
Smart kartice
Novitet će biti i 150 tisuća smart kartica koje će zamijeniti postojeće kartonske iskaznice za mjesečne, višemjesečne i godišnje karte. Također, smart kartice će se upotrebljavati i za kupnju pojedinačnih karata kao prepaid kartice kojima će korisnici moći kupovati karte na blagajnama, automatima ili od konduktera u vlaku.
Dosadašnji koncept izdavanja prijevoznih karata nije prilagođen trendovima i zahtjevima tržišta, smatraju u HŽ-u. Danas postoji 196 prodajnih mjesta HŽ Putničkog prijevoza. Na njih 150 karte se prodaju putem stabilnih terminala, dok se na preostala 46 prodajna mjesta prijevozne karte ispostavljaju ručno. Na pola navedenih prodajnih mjesta trenutačno je omogućeno kartično plaćanje karata.
E-karta
Novi sustav obuhvaća prodaju i rezervaciju karata u unutarnjem i međunarodnom putničkom prijevozu, i to isključivo izdavanjem elektroničke prijevozne karte. Osim prikupljanja niza podataka važnih za poslovanje Društva, cilj HŽ Putničkog prijevoza, kako ističu, jest povećati poslovne prihode kroz podizanje razine kvalitete usluge uvođenjem više načina na koji korisnici mogu kupiti kartu, omogućavanjem kupnje karata od 0 do 24 sata, ponudom novih tarifnih modela, skraćenjem vremena potrebnog za ispostavljanje karte te automatizacijom cijelog poslovnog procesa.