Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

9. prosinca Osijek ostaje bez brzog vlaka za Zagreb, jedine izravne željezničke linije između ta dva grada. Dok putnici negoduju, Hrvatske željeznice pravdaju se neisplativošću brzog vlaka.


Umjesto sve brže i češće, Osječani će vlakom u Zagreb sve sporije i rjeđe. Hrvatske željeznice ukidaju brzi vlak. Putnici negoduju. 'To je nepravda, ne treba ga ukinuti, sigurno da ne treba', kaže putnica Mandica Cokler. 'Nije dobro, idem i ja s tim vlakom, dobro dođe. Zašto bi ga ukinuli', kaže putnica Slavica Malogorski.

Vezani članci Vlak za Križevce, ilustracija (Foto: Damir Špehar/PIXSELL) Nesreća kod Križevaca: Vlak s 20 putnika iskočio iz tračnica Slika nije dostupna Uštede u HŽ-u lome se preko leđa građana

Hrvatske ga željeznice ukidaju, jer nije isplativ. 'Svima je žao što se on ukida. Međutim, HŽ-putnički prijevoz bio je primoran ukinuti ga zbog toga što su troškovi vlaka višestruko nadmašivali prihod od prodanih karata', kaže Josip Ljulj, iz HŽ-putničkog prijevoza.

Brzi vlak je neisplativ, jer nije konkurentan. Niti je najbrže, niti najjeftinije prijevozno sredstvo od Osijeka do Zagreba. Vlakom putovanje traje 4 sata i stoji 137 kuna. Autobusom 15 minuta duže, ali je i karta jeftinija nekoliko kuna. Automobil je još uvijek najbrži, ali i najskuplji. 'Ima nas ljudi koji nemamo auto, koji moramo putovati svaki dan, a kako ćemo putovati ako nema vlaka?', pita se putnik Jozo Čeko. 'Naravno da nije u redu, ne trebaju nas izolirati još više nego što su Slavoniju izolirali', kaže putnica Senka Koški.

>> Što bi se moralo dogoditi da ovom prizoru svjedočimo i u Hrvatskoj?

Umjesto brzog, prometovat će nešto sporiji vlakovi, sa puno više stajanja i presjedanja. 'Osijek nikako nije u izolaciji. Mi još uvijek imamo prema Zagrebu četiri izravna vlaka Osijek-Zagreb, doduše, preko Koprivnice', kaže Ljulj. Loše pruge. Spori i dotrajali vlakovi. To je vožnja unatrag. Vožnja koju skupo plaćaju hrvatski porezni obveznici.

Jasno je da svoje poslovanje Željeznice moraju opravdati. No, čini se da to rade preko leđa svojih putnika. Ukidanje vlakova je zatvaranje vrata u svijet. Hrvatske željeznice nisu privatna tvrtka da se moraju voditi isključivo profitom. A što se tiče brzoga vlaka, ne trebamo se zavaravati. Taj vlak već jako dugo nije brzi vlak. Kad je počeo prometovati 2004. njime se u Zagreb stizalo za manje od tri sata. Zbog loših pruga vlak je morao usporiti. Sada se njime stiže za 4 sata. To su problemi Hrvatskih željeznica.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook