Na konferenciji za novinare predstavnici kampanje "Građani glasuju protiv" objavili su podatke o dosadašnjim prihodima i rashodima kampanje uoči referenduma o definiciji braka 1. prosinca. Predstavnike inicijative "U ime obitelji" pozvali su da učine isto, a njihov argument da žele zaštititi donatore, nazvali su čistom manipulacijom.
Pročitajte i ovo
Cipek u Dnevniku Nove TV
"U inicijativi 'U ime obitelji' ne razumiju da je sloboda medija osnova demokracije"
Solidarnost s kolegama
Nova TV za slobodu medija
Kampanja je dosad prikupila oko 300.000 kuna u novcu, robama i uslugama. Od toga je 87.000 kuna njihovih vlastitih sredstava, a 44.000 su donacije građana. Jedna od najvećih donacija stigla je iz tvrtke Outdoor Akzent, koji im je dozvolio korištenje njihovih bilboard pozicija, čiju su vrijednost donacje procjenili na između 100 i 200 tisuća kuna.
Procjenjuju kako će do kraja kampanje prikupiti oko pola milijuna kuna, a smatraju kako će najviše sredstava potrošiti na organizaciju koncerta, koji će se u četvrtak održati na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.
Istaknuli su i kako anonimno doniran novac ne prikupljaju, već takve donacije prosljeđuju u bovrotvorne svrhe.
Troškovi inicijative "U ime obitelji"
Konferenciju za medije održala je i inicijativa "U ime obitelji" te su predočili svoje troškove. Iz inicijative tvrde kako su već prvo izvješće objavili 16.lipnja, a dotad su bili prikupili 164.659 kuna. Do danas su ukupno skupili 231.654 kune, od kojih su 30 posto su uplatile pravne, a 70 posto fizičke osobe.
Smatraju da druge građanske udruge, Vlada i mediji, provode antikampanju protiv njih.
Željka Markić kaže da neće objavljivati identitete donatora, kako bi ih zaštitili od napada i uvreda, jer mnoge osobe koje su se javno izjasnile "za" su javno napadnute. Kao primjer je navela Blanku Vlašić.
Dosad su za kampanju potrošili 75.000 kuna na letke i plakate, a jumbo plakati su financirani od strane volontera, kaže Markić.
Po preporuci DIP-a, kažu u inicijativi, 24 sata prije referenduma podnijet će izvješće o troškovima, ali opet bez imena donatora.
U ime obitelji
Podsjetimo, raspisivanje referenduma o definiciji braka zatražila je građanska inicijativa 'U ime obitelji', koja je u tu svrhu prikupila više od 680.000 valjanih potpisa. Na referendumu će građanima biti postavljeno pitanje sljedećeg sadržaja: Jeste li za to da se u Ustav RH unese odredba po kojoj je brak životna zajednica žene i muškarca?
>> UŽIVO od 11 sati na Dnevnik.hr: Debata o referendumu o braku
Obrazlažući svoj zahtjev za referendumom, inicijativa 'U ime obitelji' navodi da 'u ovom trenutku Ustav RH ne sadrži definiciju braka te se može (pogrešno) interpretirati da se brakom smatraju i alternativne, neautentične zajednice'. Definicijom braka kao životne zajednice žene i muškarca žele 'spriječiti izjednačavanje istospolnih partnerstva i braka, posvajanje djece od strane istospolnih parova te nametanje izjednačavanja istospolnih partnerstva i braka kao društveno općeprihavaćene norme'.
Podršku inicijativi dali su Katolička crkva, HDZ i druge konzervativne političke stranke.
Protivnici
Protivnici ustavne definicije braka iznose više razloga kontra referenduma i uvrštavanja spomenute definicije u temeljni pravni akt RH. Jedan od češćih argumenata koji navode je da je samo referendumsko pitanje zapravo protuustavno te da otvara put diskriminaciji izvanbračnih i istospolnih zajednica.
Spominju i Obiteljski zakon, u kojemu definicija braka kao zajednice žene i muškarca već postoji, a dio protivnika navodi i 48 milijuna kuna, koliko je predviđeno da će provedba referenduma koštati porezne obveznike, kao bespotreban trošak.
Među protivnicima su predsjednik Republike, stranke vladajuće koalicije te pučka pravobraniteljica i pravobraniteljica za ravnopravnost spolova.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook