Biljana Borzan (Foto: Jurica Galoic/PIXSELL)
Biljana Borzan (Foto: Jurica Galoic/PIXSELL) Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

"Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave bit će prijavljivane Europskoj komisiji, što će dovesti do pojeftinjenja dostave", kaže Biljana Borzan.


Kasno sinoć, nakon sedmosatnih pregovora, Europski je parlament postigao dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. To je kraj jednogodišnjeg procesa u kojemu je kao pregovaračica u ime Europskog parlamenta radila hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

Vezani članci Fred Matić na naslovnici parlamentarnog tjednika Na naslovnicu parlamentarnog tjednika prvi put dospio hrvatski zastupnik: ''Velika je čast'' Upropašteni paketi Pazite što naručujete za praznike: Poštari im potpuno upropastili pakete, imate li i vi slična iskustva?

"Odlične vijesti iz Strasbourga u ovo predblagdansko vrijeme! Nakon vrlo teških pregovora imamo dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Postigli smo jako puno! Nova Uredba će donijeti transparentnost na tržište dajući veću ovlast regulatornim agencijama, u našem slučaju HAKOM-u. Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave bit će prijavljivane Europskoj komisiji, što će dovesti do pojeftinjenja dostave", kaže Borzan.

Na taj se način uvodi red na jedno vrlo nelogično tržište, gdje je primjerice dostava u jednom smjeru bila tri puta skuplja nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Također, ovo je odlična vijest za Hrvatsku, jer je prekogranična dostava u manje države članice u pravilu bar dvaput skuplja nego u veće, navodi se u priopćenju iz ureda ove europarlamentarke.

Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih kada Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Komisiji. Već je dobila potvrdu od Komisije da takva praksa ne postoji nigdje u EU-u.

"Posebno mi je drago što sam u ime Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača uspjela ispregovarati rješenja za potrošače jer im je dostava najvažniji faktor pri online kupnji. Čak 70 posto građana EU-a žali se da im je dostava preskupa, a više od 50 posto ne zna što učiniti u slučaju problema s dostavom. Zato sam uvela obavezu da potrošaču prilikom kupnje trgovac mora navesti sve oblike dostave koji su mu na raspolaganju, s usporedbom cijena. Isto tako, prije kupnje mora se informirati potrošača što da učini u slučaju problema", objasnila je Borzan.