Boris Jokić (Foto: Dnevnik.hr)
Boris Jokić (Foto: Dnevnik.hr)

Boris Jokić održava konferenciju za medije na kojo govori o dosadašnjim aktivnostima i rezultatima u okviru Cjelovite kurikularne reforme.


Ekspertna skupina Cjelovite kurikularne reforme održala je konferenciju za medije na kojoj su predstavili dosadašnje aktivnosti i rezultate u okviru Cjelovite kurikularne reforme, provedenu stručnu raspravu i nove inačice kurikularnih dokumenata, činjenice o zahtjevu za razrješenjem i moguće daljnje korake u ostvarivanju Cjelovite kurikularne reforme.

Voditelj razrješene ekspertne skupine, Boris Jokić, na početku je istaknuo da je bila riječ o dugotrajnom, vrlo životnom i demokratskom procesu. Istaknuo je da pressica nije sazvana radi promjene mišljenja ekspertne skupine oko razrješenja.

"Prihvaćamo razrješenje ministra Šustara", rekao je Jokić.

"Nama nije bio cilj, ni na koji način zadržati nas kao kompaktnu cjelinu. Bili smo za proširenje ekspertne skupine", rekao je Jokić.

Odazvali se na poziv na dijalog, kojeg nije bilo

"Nakon 1. lipnja i prosvjeda za podršku Kurikularnoj reformi, odazvali smo se na poziv Predsjednice i pristali na nastavak dijaloga o Kurikularnoj reformi, no tog dijaloga nije bilo", dodao je.

"Ministarstvu smo predložili i dokumente i korake za daljnji nastavak rada na kurikularnoj reformi", istaknuo je Jokić.

Tri razloga

Nakon toga, Jokić je pojasnio razloge za zahtjev za razrješenjem ekspertne skupine.

"Ovo je djelo na kojem smo radili izrazito puno i dugo, djelo u koje smo uložili naš profesionalan život", rekao je Jokić. "Kompromitirano je ono što smo htjeli napraviti", naglasio je.

"Kurikulume koje smo izradili trenutno nije moguće niti eksperimentalno uvesti u škole, zbog nepostojanja normativnog okvira koje nije donijela, niti ova, niti protekla vlada", pojasnio je Jokić.

Kao drugi razlog Jokić je naveo nepostojanje sredstava za provođenje kurikularne reforme.

Kao treći razlog Jokić je istaknuo da Ministarstvo u ovom sazivu ne stoji iza projekta Cjelovite kurikularne reforme i to iz tri razloga.

"Svi ljudi koji su radili na cjelovitoj kurikularnoj reformi su sad izvan nje", rekao je Jokić.

"Podrška nije bila prisutna niti na stvarnoj razini - apelirali smo na ministarstvo da zaštiti djelatnike i proces od napada u javnom diskursu. Mi nismo pravnici niti političari da branimo legitimnost procesa", naglasio je Jokić. Istaknuo je da se i njemu osobno u jednom članku na portalu i fizički prijetilo.

"1. travnja je u prostorijama cjelovite kurikularne reforme jedna osoba prijetila djelatnicima, što je prijavljeno policiji te je zatražena zaštita, no reakcije vlasti nije bilo", rekao je Jokić.

Posljedice

Posljedica svega toga jedan je zatrovan medijski prostor, rekao je Jokić. "Na nas se zaziva čak i reakcija metkom na pojedinim portalima i u pojedinim člancima", naglasio je.

"Nakon svega toga nismo mogli drugo nego zahtjevati razrješenje", zaključio je Jokić.

"Po nama, Hrvatska treba ovu reformu, ona je može i zna izvesti i ona će je izvesti, s nama ili bez nas", poručio je Jokić. "Ovo je jedan iskren i pošten pokušaj poboljšanja obrazovnog sustava i kao takvi odlazimo. Hvala svima", dodao je na kraju.

Postoji nada

"Nije situacija da je iza nas potop i da nema nekog tko bi to mogao provesti. Upoznali smo stotine ljudi koje su sposobne izvesti cjelovitu kurikularnu reformu", poručio je Jokić.

"Mi smo spremni pomoći bilo kome tko nastavi proces cjelovite kurikularne reforme", naglasio je Jokić. Na kraju nije odbacio niti mogućnost, da se ukoliko se stvore uvjeti za to, mogu i vratiti u proces provedbe cjelovite kurikularne reforme.

Naglasio je kako se ne žele baviti politikom, niti su politički angažirani.

Jokić je na kraju zahvalio svim medijima na praćenju procesa cjelovite kurikularne reforme.

Šustarovo razrješenje

Podsjetimo, prošlog je tjedna donesena odluka o smjeni Ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu na čelu s Borisom Jokićem.

Razrješio ih je tehnički ministar Predrag Šustar, kako je navedeno u priopćenju, da bi udovoljio zahtjevu Ekspertne radne skupine koja je razrješenje tražila.

Ministarstvo je zamolilo članove Ekspertne radne skupine da do 20. lipnja 2016. godine dostave preostale kurikulumske dokumente s vidljivim izmjenama i dopunama te da na mrežnim stranicama Cjelovite kurikularne reforme objave preostala očitovanja s odgovorima na njih. Po ispunjenju tih dvaju preduvjeta Ministarstvo će započeti s javnima savjetovanjem o preostalim kurikulumskim dokumentima poštujući hijerarhijsku strukturu zadanu Okvirom nacionalnoga kurikuluma.

Iz ministarstva su pozvali zainteresiranu javnost da se svojim primjedbama i prijedlozima aktivno uključi u raspravu o kurikulumskim dokumentima kako bi ti dokumenti u konačnici bili što kvalitetniji.

Tijekom javne rasprave bit će imenovano novo tijelo, napominju u ministarstvu, koje će koordinirati doradu kurikulumskih dokumenta sukladno očitovanjima pristiglima u javnoj raspravi te izradu očitovanja na prijedloge pristigle tijekom javne rasprave, te koordinirati provedbu recenzijskog postupka.

'Razlog našeg zahtjeva za razrješenjem bila je nemogućnost daljnjeg rada i obavljanja povjerenih zadaća. Smatrali smo da u ovom trenutku ne postoji primjerena razina podrške od strane ministarstva koja bi ukazivala na mogućnost dovršetka dionice A (izrada dokumenata) i početka dionice B Cjelovite kurikularne reforme (eksperimentalno uvođenje). Na opetovane zamolbe i upozorenja nisu izvršene obveze prema članovima Stručnih radnih skupina koji rade u Cjelovitoj kurikularnoj reformi', priopćili su iz Skupine nakon objavljenog razrješenja.