Plan Crne Gore za modernizaciju školstva uvelike se poklapa s hrvatskim programom kurikularne reforme.


Problemi za hrvatsko školstvo stižu iz Crne Gore. Naime, Zavod za školstvo Crne Gore objavio je plan kojim žele modernizirati svoje osnovnoškolsko obrazovanje.

Dokumente kurikularne reforme, na kojoj je radilo 500 nastavnika i znanstvenika, Crna Gora, jednostavno je prepisala, prevela na svoj jezik i implementirala u svoj obrazovni sustav. Priprema cijele reforme u Hrvatskoj stajala je oko 15 milijuna kuna.

Spomenuti se program uvelike poklapa s programom takozvane kurikularne reforme, posebno kada je riječ o programu za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. O svemu se očitovalo i hrvatsko ministarstvo obrazovanja te napominju kako pravne službe određuju koja je razina prava Hrvatske na spomenute dokumente.

Vezani članci Blaženka Divjak (Foto: Dnevnik.hr) Nastavljeni pregovori Vlade i sindikata o većim plaćama u obrazovanju: "Ne želimo biti robovi izrečenih brojki" Blaženka Divjak (Foto: Patrik Macek/PIXSELL) Učitelji potpisali peticiju za ukidanje anonimnog prijavljivanja: ''Uvukao se strah i pod takvim je pritiskom teško raditi''

"Ti dokumenti su nama iznimno važni ne zato jer je na njima radilo 500-tinjak ljudi, eksperata već zato što je to podloga za našu obrazovnu reformu i neke od tih dokumenata, npr. za informatiku", kazala je ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

O svemu se očitovalo i hrvatsko ministarstvo obrazovanja, kao i voditelj bivše ekspertne skupine.

''Pravna služba ministarstva u ovom trenutku proučava dokumentaciju isto tako dobili su zadatak odrediti koja je razina zaštite naših prava na te dokumente. Na kraju ćemo u suradnji sa min vanjskih poslova i našim veleposlanstvom u CG, vidjeti koje su naše mogućnosti reakcije na ovu situaciju'', dodaje Divjak.

''Meni kao znanstveniku ne smeta da se u bilo kojem dijelu svijeta ono što smo radili bude od koristi djeci i mladim osobama. Ono što me smeta je način na koji je to izvedeno, odnosno bez konzultacija nas koji smo to radili i bez konzultacije države koja je vlasnik toga, a to je Hrvatska'', kazao je Boris Jokić, član bivše radne skupine.

Kasnije tijekom dana zajedničko priopćenje poslali su priopćenje Ministarstva znanosti i obrazovanja RH i Ministarstva prosvjete Crne Gore.

''Ministarstvo znanosti i obrazovanja RH i Ministarstvo prosvjete Crne Gore stupilo je u kontakt vezano uz izradu dijela predmetnih programa Crne Gore na temelju kurikularnih dokumenata Republike Hrvatske od strane Zavoda za školstvo Crne Gore.

Ministarstvo prosvjete Crne Gore izrazilo je žaljenje zbog nastale situacije, uz uvjerenje obiju strana kako to neće utjecati na dosadašnju izuzetno kvalitetnu suradnju dviju država u području obrazovanja.

Istaknuto je kako je riječ o dokumentima koji su i dalje podloga za hrvatsku obrazovnu reformu, ali i kako je Republika Hrvatska spremna dijeliti svoja iskustva u reformskim procesima, u skladu s uvriježenim modusima suradnje. Zaključeno je i da je rezultat rada više od pet stotina stručnjaka Republike Hrvatske pokazao kvalitetu koji je prepoznata i izvan granica Republike Hrvatske.

Obaveza svakog državnog tijela jest kreiranje vlastitih rješenja, uz mogućnost oslanjanja na praksu drugih, vodeći računa o zaštiti njihovog intelektualnog vlasništva. Stoga oba ministarstva očekuju dodatne informacije nadležnih službi vezano uz ovo pitanje, s ciljem brzog rješenja situacije u korist prije svega djece, kao najvažnije strane, čija je dobrobit u svakom trenutku prioritet'', stoji u priopćenju.